Övernaturliga noveller - Sida 11

Rum 356

Ebba Fjordell Björnström

Jag sprang, även fast mina lungor värkte. Jag hörde hur den närmade sig, den kunde inte vara mänsklig, det är helt omöjligt, Det var en sen kväll i Juli och luften var fuktig och sval. Det var…

Klicka här för att läsa hela »

Ett par kommer kanske alltid att vara ett par!

Hanna

Miriam tog sig sin kvälls smörgås och te som hon gjort de senaste tre åren. Hon satte sig i soffan med sitt sudoku och började äta lite lätt på sin smörgås. Hon var väldigt ut sliten eftersom…

Klicka här för att läsa hela »

Mannen i jackan

Helene

Carina och Marianne hade just gått på sitt nattpass på det lilla vilohemmet längst ut på udden i Duvnäs utskog i ett koloniområde som nu ligger öde under vintern. Klockan var 22.00 på kvällen…

Klicka här för att läsa hela »

Hur ett sjukhem blir ett spökhus mitt i natten

Helene

Hon har just fått information från arbetskamraten Pernilla som jobbat kvällen på det lilla sjukhemmet där Kajsa nyligen fått anställning. Det blir det tredje nattpasset på den nya arbetsplatsen.…

Klicka här för att läsa hela »

Omvägen

Tonica

Skräck. Kör aldrig den längre vägen med finare utsikt. Du riskerar att hitta mycket mer än du är beredd på. ------------ Vi var på väg hem, min syster och jag. Veckoslutet vi hade tillbringat…

Klicka här för att läsa hela »

Utanför

Patrik Jutterström

Hon ligger plötsligt bredvid honom, igen. Han hör hennes ord, men han kan inte vrida sig om, kan inte ta hennes kalla kropp till sin, kan inte visa henne att han är vaken. Hon stakade sig på rösten…

Klicka här för att läsa hela »

Den vilde gingern

Lucas

Det var en mörk sunkig natt i juli. Jag gick på den våta marken i mina bara fötter samtidigt som jag lyssna på Eddie Meduza i mina nyinköpta hörlurar. Plötsligt hörde jag något skrämmande ljud…

Klicka här för att läsa hela »

Piratskatten Kap 1.

Neo Neon

Piratskatten Kapitel 1 Det var sent på natten och jag satt i min lilla hängmatta gjord av nät, den gungade i takt med vågorna. Min Pappa Piraten sov redan djupt efter den stora festen, här på båten…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

Experimentet

Peter Olsson

Är det möjligt? Hade någon lyckats där bröderna McKenna misslyckats? Hade någon annan läst om experimentet i La Chorrera? Hade någon lyckats med denna oheliga union av mykologiskt DNA sammansmält…

Klicka här för att läsa hela »

Deine mutter

Gvatar

Deine mutter ist eine blöde sau

Klicka här för att läsa hela »

BJUDNINGEN

Anders Andrésson

På onsdagseftermiddagen fick jag den levererad och inburen. Konstföremålet skulle stå i salongen bredvid eldstaden hade jag bestämt. Kanske skulle jag låta ett skynke dölja tinget tills vi slutligen…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

En vålnads vrede

NotionSickness

Jag vill ha lite spänning! Är det verkligen för mycket begärt?! Jag andas långsamt och djupt in den svala, fuktiga kvällsluften i ett sista försök att hitta något innan jag ger upp. Jag känner…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren