Övernaturliga noveller - Sida 13

I dom djupaste skogar, del 2

Sara

Sakta började mitt medvetande komma tillbaka till mig, oj så tungt det var att öppna ögonen. Fågelsång och prasslande löv i höga träd hördes, en liten ljusstrimma trängde sig in mellan mina…

Klicka här för att läsa hela »

IN I VANSINNETS EVIGA LJUS

Anders Andrésson

DiAngel, mr Noel DiAngel hade en hemlighet. Han hade, skulle jag tro, en högst besynnerlig och ovanlig sysselsättning. Vissa skulle, om de kände till hans böjelse, kanske skratta åt den och avfärda…

Klicka här för att läsa hela »

Runda bordet: De otrogna skall dö!

Olle Olsson

Det var sig likt, tänkte han när han för första gången på tio år trampade in i salen. Skaran av människor analyserade honom i en exalterad tystnad. Det var förhoppningsfulla men ändå obekväma,…

Klicka här för att läsa hela »

En tummad tidtabell

Fredrik Lindskog

Ner på våran gata sitter en man iklädd vit nattskjorta och en sorgsen pumpa. Kring hans blodiga fötter morrar en ilsken liten hund. Den verkar vansinnigt arg men mannen verka inte bry sig alls. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Tårar röda av blod

Nina

Jag vaknar upp helt svettig och yr, en hemsk mardröm har stört min sömn som vanligt. Jag går upp från den varma sängen för att dricka något varmt och lugna mina nerver, det brukar hjälpa. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

MANNEN MED HÄSTEN

Bo Grapenskog

EN "LÅNAD" HÄST BLIR TILL ETT LITET MYSTERIUM MANNEN MED HÄSTEN Erik tittade ut genom fönstret det var kolmörkt ute och han hörde hur vinden ven kring knutarna. Han ryste till av tanken att vara…

Klicka här för att läsa hela »

Hon var värd mer

Amila

Och nu sitter ni och säger '' hon var värd mer, vi älskade henne, var fanns ni då'' September 2015, datumet har aldrig riktigt spelat någon roll för den dagen slutade det finnas datum, den dagen…

Klicka här för att läsa hela »

DOCKSKÅPET (FANTACY)

Bo Grapenskog

Erland låg i sin säng och vilade. Han hade lagt sig efter maten. Erland var 33 år gammal. Han bodde med sin mamma som skötte om honom. Man kan inte säga att Erland var som alla andra, nej ,man sa…

Klicka här för att läsa hela »

MARDRÖM I GRÖNT

Anders Andrésson

Det namnlösa hade frigjort sig från en av parallellerna trots att det fanns regler som förhindrade att något sådant skulle kunna inträffa; lagarna som inte tolererade gränsöverskridanden hade…

Klicka här för att läsa hela »

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Odla inte champinjoner i källaren.

Bo Grapenskog

Odla inte champinjoner i källaren. Det ringde på dörren och brevbäraren kom med ett paket. - Tack så mycket sa mamman i familjen som hette Inger. Ner för trappan kom sonen springande fram till sin…

Klicka här för att läsa hela »

"Detektiven". - "Fem ansikten i en inkarnation". (Martin Zinn)

Martin Zinn

Dr. Wellington hade inte väntat länge innan dörren öppnas plötsligt och en medelålders kvinna gjorde sin närvaro tydlig. Hennes så vackert knutna, mörka hår och små, rynkor vid pannans centrum,…

Klicka här för att läsa hela »

MÖRKRETS VÄSEN SKOLAS TILL LUMINARIUM (LJUSET)

Bo Grapenskog

MÖRKRETS VÄSEN SKOLAS TILL LUMINARIUM (LJUSET) Klockan närmade sig tolv och ögonlocken kändes mycket tunga. Dagen hade varit lång och en ny dag väntade med andra uppgifter. - Att man ska behöva…

Klicka här för att läsa hela »

Minnet

Jacqueline Gitliz Schwab

Jag andas in den kalla luften. Känner hur den kyler ner mig inifrån. Sedan andas jag ut den och ser min andedräkt sväva upp. Kylan tränger in i mitt ansikte. Gör huden torr. Jag kollar klockan.…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Thurnemans misstag

Jimmy Norén

Reflection of the svn …något drar i min drömlösa natt, någon stör min sömn. Märkligt men jag vet att om jag vaknar så får jag aldrig mer någon vila. Jag kämpar emot. Ett hånskratt. Jag slits…

Klicka här för att läsa hela »

The Basement

Ioana Buczuian

- (--THE BASEMENT--) - CHAPTER 1 The house towered over us like a tower in a medieval castle. Sure, I might be overreacting, but it really was the tallest building I have ever seen. The outside looked…

Klicka här för att läsa hela »

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »
1){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen