Jeanette Jansson

Jeanette Jansson

Hej! Jag är 46 år och har skrivit många noveller. Jag är synskadad.

Status: Brons författare
Publicerade verk: 14
Medlem sedan: 2016

Författarens noveller:

Minnen

Jeanette Jansson

Den gamla skylten Hon hittade den i en låda när hon städade igår. Oj, den hade hon nästan glömt. Skylten där det stod: Välkommen hit. Linus hade skrivit den själv när han varit kanske sju år.…

Klicka här för att läsa hela »

Dottern som blev kvar.

Jeanette Jansson

Dottern som blev kvar 1. Ett smultronställe Hon hade ingen som helst föraning om vad som skulle komma att hända. De gjorde ofta sådana här små utflykter, bara de två. En sådan härlig dag det…

Klicka här för att läsa hela »

Saknaden

Jeanette Jansson

Saknad Det första jag tänkte var: ”Gud så bräcklig hon ser ut. Och så gammal! Det måste vara längesen jag hälsade på hos henne!” Men det var ju bara någon månad sedan jag var här. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Lektionen

Jeanette Jansson

En förändring Idag händer det. Jag ska ha den första lektionen på det här nya jobbet. Jag är inte alls orolig, nej absolut inte. Vem tror jag att jag lurar. Jag håller på att dö av skräck.…

Klicka här för att läsa hela »

Minnen av en syster.

Jeanette Jansson

Avslut. Det här blir något slags avslut, tänker jag. Det kommer att kännas bättre när jag berättat det här. Jag måste få skriva av mig. Jag har tänkt försöka berätta om min syster. När…

Klicka här för att läsa hela »

Bortvald

Jeanette Jansson

Bortvald Så länge Sara Viktorsson kunde minnas så hade hon kännt sig bortvald. Det bara var så. Inte så att någon var elak direkt, men ingen hade velat vara med henne egentligen. Det var hon ganska…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren