Övernaturliga noveller - Sida 12
De tre döttrarna
Hans Öjmyr
De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…
Klicka här för att läsa hela »Experimentet
Peter Olsson
Är det möjligt? Hade någon lyckats där bröderna McKenna misslyckats? Hade någon annan läst om experimentet i La Chorrera? Hade någon lyckats med denna oheliga union av mykologiskt DNA sammansmält…
Klicka här för att läsa hela »BJUDNINGEN
Anders Andrésson
På onsdagseftermiddagen fick jag den levererad och inburen. Konstföremålet skulle stå i salongen bredvid eldstaden hade jag bestämt. Kanske skulle jag låta ett skynke dölja tinget tills vi slutligen…
Klicka här för att läsa hela »Sjukhusdemonen
Benny Kalén
Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…
Klicka här för att läsa hela »En vålnads vrede
NotionSickness
Jag vill ha lite spänning! Är det verkligen för mycket begärt?! Jag andas långsamt och djupt in den svala, fuktiga kvällsluften i ett sista försök att hitta något innan jag ger upp. Jag känner…
Klicka här för att läsa hela »Planet 9 - Mardröm i grönt
Anders Andrésson
Ifrån en av parallellerna hade de brutit igenom och etablerat en bas på Planet 9 – nej, jag talar inte om Pluto vilken kommer att degraderas inom några tiotals år och alltså fråntas sin status…
Klicka här för att läsa hela »STOLEN
Bo Grapenskog
STOLEN. Ella hade tagit fram den bästa servisen för det skulle komma besök av hennes son med familj. Hon hade längtat efter denna stund länge, för det hade varit många om och men. Många gånger…
Klicka här för att läsa hela »Johannes Döparens källa
Niklas Kindström
JOHANNES DÖPARENS KÄLLA Ni kallar mig mördare, men mitt rätta namn är ynkrygg. En gång, inte fler, kommer jag att berätta sanningen om min flickväns försvin-nande. För jag kan inte räkna med…
Klicka här för att läsa hela »JAG HETER MÅNSING-KATT-den försvunna vasen
Bo Grapenskog
JAG HETER MÅNSING-KATT. Den försvunna vasen Ja,jag heter Månsingkatt men Ludde min Husse säger bara M-K. Vi har det väldigt bra ihop. Vi bor i en lägenhet på tredje våningen i ett gammalt hus.…
Klicka här för att läsa hela »NU TAR VI FRAM KLASSENS SKÖNHET
Bo Grapenskog
FÖRORD: Akne (alternativt stavat acne), fackmässigt även benämnt acne vulgaris, i vardagligt tal också kallat finnar, är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av en inflammation…
Klicka här för att läsa hela »En dag
Eddie Andersson
Hahahahahaah aa aa a aahahahahah ahahah det var en gång en klass och en elev skrev en novell:)
Klicka här för att läsa hela »Hihienboll!
Konstig Stalker:)
Det bar en gång en klass som satt och läste. helt plötsligt skrev en elev en novell. och dom levde lyckliga i alla sina dagar
Klicka här för att läsa hela »I dom djupaste skogar, del 3
Sara
Jag vet inte riktigt vad som hände medan jag var utslagen. Jag kunde erinra mig händer som tog tag i mig, lyfte mig. Jag kunde uppfatta dimmiga röster men jag var för trött för att orka lyssna på…
Klicka här för att läsa hela »Dom längsta Övernaturliganovellerna:
Thurnemans misstag
Jimmy Norén
Reflection of the svn …något drar i min drömlösa natt, någon stör min sömn. Märkligt men jag vet att om jag vaknar så får jag aldrig mer någon vila. Jag kämpar emot. Ett hånskratt. Jag slits…
Klicka här för att läsa hela »The Basement
Ioana Buczuian
- (--THE BASEMENT--) - CHAPTER 1 The house towered over us like a tower in a medieval castle. Sure, I might be overreacting, but it really was the tallest building I have ever seen. The outside looked…
Klicka här för att läsa hela »Ett femöres mynts äventyr
Bo Grapenskog
Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…
Klicka här för att läsa hela »Den violetta bubblan
Fredrik Nordström
Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…
Klicka här för att läsa hela »Avgrunden
Erik Sundin
Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…
Klicka här för att läsa hela »De tre döttrarna
Hans Öjmyr
De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen