Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Exorcism del 2

Deqa låg nu bunden på golvet mitt i en cirkel och tjejerna forsatte att läsa i hög takt, några läste sina verser och blåste över vatten i en kanna som de sedan skvätte på Deqa.

Hon skrek till och svor en massa åt dem, "vem eller vad är du" frågade en av de och Deqa svarade med skratt i en mörkare och vassare ton.

Men de lät sig inte skrämmas, utan fortsatte med att förhöra Deqa, "hur kom du in?" "Sihr sihr sihr sihr...!" skrek Deqa irriterad medans hon höll och tryckte i sitt huvud.

"Är det där du sitter?" frågade Maryan, "vi kommer att bränna ut dig på ett eller annan sätt" fortsatte hon när hon inte fick något svar från Deqa som nu började grina.

"jag vill inte gå, Jag kan inte Gå" "jag måste döda henne, mitt jobb, mitt jobb, mitt jobb" skriker Deqa ur kontroll.

"Berätta vem du är och varför du kom!" Säger en av tjejerna i skärpt ton till Deqa. "du kom genom magi sa du, och sen då, Vem har skickat dig och varör?"

"17:30 och 4" skriker Deqa "de har sent mig, jag är en av shaytan från Jinn" lägger hon till.

"Men varför, varför just hon, vad vill ni med henne?" "hindra henne, hon får inte gifta sig och föda!" "hon är från 47 och måste hindras, hinder hinder hinder!" Fortsätter Deqa skrika och gapa.

"Tyst med dig!" säger Maryan arg och tömmer kannan över Deqa. "Hon kommer att gifta sig, och hon kommer att få det Allah skänker henne av glädje och det finns ingenting ni kan göra åt det, Om Allah vill vem vågar ställa sig i vägen? Låt dem försöka."

De sätter sig i cirkel med Deqa i mitten igen och letar fram en specifik vers från kapitel 2, nu börjar de alla läsa högt i takt, "Däremot lyssnar de till vad onda väsen berättar om Salomos välde.

" Det var dock inte Salomo som hädade Gud utan dessa demoner, vilka undervisade människorna i trolldom och i det som hade uppenbarats för de två änglarna i Babylon, Harut och Marut. "

"Men dessa två undervisade ingen utan att först säga: "Vi är bara en prövning och en frestelse; förneka därför inte [Guds välgärningar]!"

" Demonerna lärde sig av dem hur man sår missämja mellan en man och hans hustru, men de kan inte utan Guds vilja skada någon med detta; och vad de lärde sig skadade dem själva utan att vara dem till någon nytta. "

"Och ändå hade de fått veta att den som förvärvar denna [kunskap] inte blir delaktig av den eviga glädjen."

" I sanning en ödesdiger byteshandel, i vilken de sålde sina själar! Om de bara hade vetat...! "

Studerande, gillar att skriva inte om mig själv... Förövrigt: Backed upp, witnessed from above. Not fearing the Creation, but the Creator.
Farhiya är medlem sedan 2019 Farhiya har 51 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren