Staffan Marklund

Staffan Marklund

Etablerade sig tidigt inom tävlingsinriktad ångest, fram tills en dramatisk sexskandal tvingade honom bort från offentlighetens ljus. Med den lilla rättelsen av att inget av det du just läst är sant. Gratulationer till dig som tog dig tid att gå igenom den här texten; det har varit ett fullkomligt meningslöst åtagande, precis som livet.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Den hedervärde Gustav Badin och det okristna trollet - Dokument S-1517

Staffan Marklund

Classified document S-1517 Type: Letter Stated Author: Gustav Badin (1750-1822), addressed to Thomas Paine (1737-1809) Date: 17UU-UU-UU Thomas, I’m writing to you now of a tale I myself scarcely believe.…

Klicka här för att läsa hela »

Flickan och gubben med den hemska hemlighet i källaren

Staffan Marklund

Flickan såg att gubben i skåpbilen sken upp av att ha hittat henne. "Du var svårare att hitta än osynligt bläck på papper som inte tryckts upp än" Sa den tunhårriga gubben och skrockade åt…

Klicka här för att läsa hela »

En måndag som är extra måndagig

Staffan Marklund

Snacka om en dålig dag. Först försover jag mig, sen när jag ska skaka min filmjölk till frukost så glömde jag att locket inte satt på. Det kom fil över hela mig och precis när har städat upp…

Klicka här för att läsa hela »

Knarkhundar: hadith om Mr.Goodybag berättad via den Gröna Hycklaren

Staffan Marklund

"Alltså knarkhundar är en så himla hemsk grej" Sa Mr.Goodybag och förde upp Coca-Cola glaset mot sitt ansikte. "Vadå är du rädd att dom ska sätta dit dig eller?" Sa jag liggandes bredvid honom…

Klicka här för att läsa hela »

Vilse i skogen

Staffan Marklund

Jag gick vilse i skogen i en fredag i somras. Under tiden jag inte kunde hitta hem drog jag mig till minne vad min bror brukade säga till mig när jag var liten och hade svårt för något: “Du har…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren