Övernaturliga noveller - Sida 6

Exorcism del 4

Farhiya

Deqa tar sig en lång dusch och gör sedan wudu tvagning, hon märker att klockan har slagit fem över halv tolv på natten när hon kommer ut. Hon skyndar på och tar fram bönemattan och tänker att…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 3

Farhiya

"jag måste gå på toa" säger Deqa som verkade komma till sig, "Nej, det är inte Deqa lyssna inte på vad den säger, låt henne inte gå!." sa någon. "jag håller med dig" sa en annan "det är djävulen…

Klicka här för att läsa hela »

The Fire

Farhiya

72 were all advanced and fancy They are from another Creation Unseen to us, they see us from where we cannot And they habited Earth befor us I got proof from the time of Suleyman When they brought the…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 2

Farhiya

Deqa låg nu bunden på golvet mitt i en cirkel och tjejerna forsatte att läsa i hög takt, några läste sina verser och blåste över vatten i en kanna som de sedan skvätte på Deqa. Hon skrek till…

Klicka här för att läsa hela »

Exorcism del 1

Farhiya

Deqa hade bestämt träff med tjejerna från mosken, de skulle gå över tafseer till kapitel 20 hos henne. Hon hade precis tid att plocka undan lite och tända rökelse, men hon kom på att det fattades…

Klicka här för att läsa hela »

Coded Colors

Farhiya

I had no idea, looking back how could I dress in blue? I hate them! I know now it wasn't me, that may have been my body but not my mind. Something dark took over me, it was satan I know it was. May the…

Klicka här för att läsa hela »

The Jinn from Tel Aviv

Farhiya

The Jinn from Tel Aviv was the most competent He was a Jew and naturally deceptive I must admit it was quite amusing to see him act When he prayed O so falsely he faced the Qibla at 15 o' Clock when it…

Klicka här för att läsa hela »

They planned!

Farhiya

And they said we will take her and her family entirely. And we did not do that, so no-one will know and this must take place in the morning and is not the morning near? But they did not know about the…

Klicka här för att läsa hela »

Have you seen?

Farhiya

Have you seen a cat Barking, a jinn shiftig, a little girl disappearing, an angel carrying up and far above the Clouds in Heaven and back to Earth? Told to approach you all about the content in the Book…

Klicka här för att läsa hela »

Watch out for the serpent the serpent!

Farhiya

He comes with his horses and foot soldiers He floats like a champ in the circulatory system to assault and then promise A little bit of this and a little bit of that until you agree or disagree but you…

Klicka här för att läsa hela »

Namnlös

Alexander Hedlund

Åskan dundrar, blixtar slår ner i marken som ett hav av pilar. Svart rök täcker hela himlen. Jag vandrar i en ödemark av lik. Jag går över avhuggna lemmar, huvuden och torsos. Marken är täckt…

Klicka här för att läsa hela »

En mors önskan

Johan Sandström

Karl släpar sina fötter långsamt längst marken, skorna nöts upp från trä rötterna som täcker hela stigen mellan hans hus och den djupare delen av skogen. Mer rastlös för varje steg. Skrikandes…

Klicka här för att läsa hela »

Kaféet

Ökänd

De ödelagda, bara landskap som omgav kaféet var, för att säga det minsta, en dyster syn. Det fanns ingen gräs, inget djur eller insekt, inte ens en skalbagge. Byggnader låg i ruiner, skelett existerade…

Klicka här för att läsa hela »

Krukväxternas manifestation

Carina Persson

Vattenkannan fylls till bredden. Den är några år nu och har börjat rosta på insidan. Jag varierar alltid vilket fönster som först får sina inneboende vattnade. Krukväxterna; vännerna som inte…

Klicka här för att läsa hela »

Som en tjuv om natten, del 2

Peter Ökänd

Det var sensommar men det tropiska vädret hängde envist kvar över landet, som ett hett kvalmigt täcke låg det över dem. Hon satt i rottingstolen på uteplatsen med en kall öl i ena handen och en…

Klicka här för att läsa hela »

Dom längsta Övernaturliganovellerna:

Ett femöres mynts äventyr

Bo Grapenskog

Novell: Ett FEMÖRES MYNTS ÄVENTYR. Förord: En femöring var ett mynt som vi inte har idag för det är inte mycket värt idag. Men förr var fem öre ganska så mycket för ett barn. Men tiderna förändras,…

Klicka här för att läsa hela »

Den violetta bubblan

Fredrik Nordström

Mörkret, lidandet och sjukligheten i livet föds ur de dunklaste djupen av vansinnets bottenlösa hav och uppenbarar sig i tragikens mångfacetterade former, iklädandes de fasansfullaste skepnader,…

Klicka här för att läsa hela »

Avgrunden

Erik Sundin

Det var sommaren 2013 en Måndagsförmiddag och jag hade just käkat frukost och druckit mitt alltid lika viktiga och välbehövliga kaffe. Jag hade semester och hade inga tider att passa. Ingenting var…

Klicka här för att läsa hela »

De tre döttrarna

Hans Öjmyr

De tre döttrarna Jonatan Granqvist - namnet inbjöd till både respekt och vördnad - var en av Stockholms mest framgångsrika bankirer med eget bankpalats på Hamngatan och flera mindre kontor i Uppsala,…

Klicka här för att läsa hela »

De utvalda

Sara Kyreman

Jag heter Viola Bengtsson och jag har nyligen fyllt tretton år, och jag vet att jag ska dö snart. Innan jag dör vill jag berätta hur det kommer sig att en frisk tjej som jag helt plötsligt börjat…

Klicka här för att läsa hela »

Sjukhusdemonen

Benny Kalén

Hoffa springer med sprängande lungor så fort han kan nedför den dunkla kulvertgången. Längre fram till höger ser han den branta sidogången upp mot obduktionshuset och lyckas hitta mer kraft i stegen.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren