bosstanken

Bosstanken

En gammal diktare trött på det traditionella.

Publicerade verk: 56
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Fortsättning på tidigare Novell.

Bosstanken

Andra delen av VÄSTKUSTKNULL. Oskulden förloras. Jag hade alltid varit blyg för tjejer, men så var det ju det frågan? Var kuken tillräckligt stor, på porrbilderna var ju alla bamsestora. Vädret…

Klicka här för att läsa hela »

NY SKAPAT.

Bosstanken

LISA LEKER I SKOGEN. Jag var ganska ny på orten, hade fått ett vikariat på en av industrierna. Nyutbildad och nykomling så försökte jag lära mig hur man kunde få några naturupplevelser i skogarna…

Klicka här för att läsa hela »

MINNE 1

Bosstanken

En del ur en längre novell. Hon stod en bit in i rummet med ryggen mot fönstret och balkongdörren. Ljusstrålarna bildade ett skimmer i den vita blusiga överdelen på klänningen. Armarna var lätt…

Klicka här för att läsa hela »

NY SKAPAT.

Bosstanken

HÖSTNATTSMINNE. Min avslappnade kropp väcks av ett skrikande gnissel, fönstret stod på glänt och nattkylans mörker doftade svalt, men skrämmande. När kroppsmedvetandet vaknat och jag lokaliserat…

Klicka här för att läsa hela »

NOVELLETT.

Bosstanken

RELIGIÖS TANKE. Vad påverkar livet, kanske detta att bära lammets börda. Liksom kvinnan som trängde sig in i männens segerrika värld. Endast för att där obedd, tvaga mästarens fötter. Händelsefaktorns…

Klicka här för att läsa hela »

NY SKAPAT.

Bosstanken

LEKLÅDA. Målat sommargrönt med vattenfärger, hösten rinner flödigt. Forsar över kantspärren, vid balkongräckets sociologiska mur. Balkongräckets diminuendo är ända begränsningen. Där börjar…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

NYA Nysa.

Bosstanken

Bosbrodersbus. Impertinent. Rädslans äpple är skrumpnat. Likt julaftonens hopskrottade omslagspapper. Fru Fortuna öppnar julklapp, ensidigt avsmakad. Sorgset, med mästermans sträva tunga. Bosse…

Klicka här för att läsa hela »

RAMSAN.

Bosstanken

ENSTAVIG TVÅFOT. Har med kronljus beklädit, ditt huvud. Rakad darrar litet barn. Ögon med färgen blå, stirra blinda. Generatorn på cykelhjul, gav ljudligt stämningsljud. Denna Lucia blev välkommen.…

Klicka här för att läsa hela »

RAMSAN.

Bosstanken

FÖBÖNEN, PRIMEN. Du ger glädje, Herre. Med Din nåd hjärtat är fyllt av lycka. Herre, jag steg på knä. Du har lyft mig ur ondskans garn, min kropp befriats. Mina ögon ser dig, Herre Lyckliggjord…

Klicka här för att läsa hela »

DICKDACK

Bosstanken

ATT SÖRJA Minnets förflutna taggar biter efter många år, ännu nu likt tårar av etter. Känns som det var i går, du dog ifrån mig och alla mina uppgifter är nu slut. livets självpåtagna mening…

Klicka här för att läsa hela »

RAMSAN.

Bosstanken

PIKANTERI. för din välfärds skuld enfaldiga hjärtan blöder förutan öppna sinnen ser du inte fåglarnas flykt bland dessa mina vänner med slutna läpparna kan stjärnorna inte höras Jesus föddes…

Klicka här för att läsa hela »

Superminne.

Bosstanken

SVARA MIN GUD på Morgonens frågekviss som en fluglort är jag på Himmelens fönster Klarhet störd begråter Herren gud offrets syndafall med ögats smolk coronas stjärnefall picklad blev Frågade…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren