Publicerat
Kategori: Drama noveller

NY SKAPAT.

LEKLÅDA.

Målat sommargrönt med vattenfärger, hösten rinner flödigt. Forsar över kantspärren, vid balkongräckets sociologiska mur.

Balkongräckets diminuendo
är ända begränsningen. Där börjar
livets trivialiteter.
Startskottet till att motsatsernas frosseri. Orgasmen hos det stora lövträdet av av okänd sort, men typ sommargröna blad.

Förut var allt målat i lager på lager, med vattenlöslig färg.

morgonens överraskning, att upplösningens av färgspektrat denna morgon stannat framme vid färg typ röd, med inslag av gul


Vem har påtvingat nu en livsupplevelse med anomalt färgseende.

Logikens regelverk kräver att min balkong förblir min leklåda för sannolika anomala variant.
Nu, är allt en ändamålsenlig upplevelse begränsning.

Bortom skönhetsupplevelsen.
Med kaffekoppen i hand, ett registrerbart färgpigment.

Gränslös språkfilosofisk saga.

©Bosse 26 september 2020.

En gammal diktare trött på det traditionella.
Bosstanken är medlem sedan 2019 Bosstanken har 56 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren