Publicerat
Kategori: Relationer noveller

NOVELLETT.

RELIGIÖS TANKE.

Vad påverkar livet, kanske detta att bära lammets börda. Liksom kvinnan som trängde sig in i männens segerrika värld.
Endast för att där obedd, tvaga mästarens fötter.
Händelsefaktorns blickpunkt kom då för alltid, att stå vid hennes sida.

Kristen eller eller ej, kvinnan förde sanningens tanke ödmjukt i in i händelsernas centrum.
Ofta kommer hon att förekomma som objuden gäst. Synliggjord, finns kvinnan hos makternas sällskap, ovälkommen likt en främmande fågel.
Ofullkomlig makt är hon i samhällets hierarki. Stör med sin närvaro bilden av en homogen struktur.

Ger med sin existens en ”pittpointkänsla” som i berättelsen kommer att bära den innehållslösa pekpinnestoryn framåt.

Pekande ut den heliga mästarens fullkomlighet.

Hon, kvinnan kommer alltid med sitt köns skepnad, bära fram skildringen om den gode kärleksfulle herden.

Gudsonen, han som alltid värnar om sina lamm, förblir därmed en vacker saga.

Simeon, huvudpersonen. Ditt namns betydelse, kunde sägenomspunnet gömma en fråga.
Ringa blev ändå hans storhet, i skuggan av den främmande kvinnans offervilja.

© Bosse 14 oktober 2020.

En gammal diktare trött på det traditionella.
Bosstanken är medlem sedan 2019 Bosstanken har 56 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren