Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Rughert

Rughert arbetar som fritidspedagog. Han har hand om Anders som är besvärlig. Anders sitter långt ner på stolen med rumpan ner mot stolslutet. Rughert är handikappad. Det blev han när han ramlade med motorcykeln när han var 18 och går därför med ena armen i bandage.
Rughert säger åt Anders att inte vara så besvärlig. Han skriker åt honom men Anders lyssnar inte. Rughert tar då fram en innebandyklubba och börjar slå Anders. Anders lyssnar inte. Rughert tar då fram sin penis och trycker in kuken i röven på Anders.

Två veckor senare är det krissamtal. Det sitter fem vuxna runt Anders och berättar för Anders hur besvärlig han är. En av dem är en barnpsykolog. Rughert säger då att ska de inte knulla Anders i röven och plockar då fram sin penis igen.

Tio år senare sitter Rughert och tittar i lokaltidningen för att hitta bilder han kan ha som utgångspunkt till när han ska göra etsningar. Han tänker att han kan ju inte sno en bild rakt av för då kan han ju åka fast för upphovsrättsbrott.
Helt plötsligt får han se en bild på Anders och han blir arg. Varför ska han vara med i tidningen för och inte Rughert. Sedan kastar tidningen i väggen och ringer nummerupplysningen för att få tag i Lars Vilks telefonnummer. "Han har ju både rätt och fel", tänker Ruhert, "det fria ordet".

Skriven av: Ryd Markoso

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren