Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Svart magi

Mayra hade upptäckt att någon satt svart magi på henne. Hon sökte upp en magiker som var vit. Han skulle hjälpa henne att bli ren.
Mayra fick köpa en flaska med mineralvatten och bomullstussar. Hon fick själv lägga i bomullstussarna i ett glas och fylla på med mineralvatten. Bomullstussarna blev svarta och den svarta vätskan började att koka.
Magikern tände ljus för henne och hon skulle sova själv i en säng med vita lakan och bära en vit nattdräkt.
Dagen efter känns allt mycket bättre, men det är någonting som inte känns rätt. Hon ignorerar det och tänker på de goda resultaten och att hon i allmänhet känner sig mycket bättre.
Mayra återvänder till magikern och känner sig mycket bättre nu än tidigare.
- Vad hände egentligen? Jag känner mig mycket bättre nu.
- Det var en hemsk svart magi som någon utsatt dig för. Hörde du det kväkande ljudet från glaset när vattnet färgades svart och började koka?
- Vad var det för någonting? Jag hörde det tydligt.
- Det var en hemsk svart magi med en stackars padda som fångats in. Spikar slogs in i paddans trampdynor och bröstet ristades rituellt med en kniv.
- Vad otäckt! Det var därför jag hittade spikar och ett avbrutet knivblad i glaset när jag tömde det.
- Nu är den svarta magin i alla fall borta. Du kan gå hem nu och känna dig glad och fri.
- Tack för hjälpen. Jag ska aldrig glömma vad du har gjort för mig.
Mayra beger sig hem fri från den svarta magi som plågat henne under ett flertal år. Nu är hon fri och kan börja ett nytt liv.
Men vänta nu. Någonting känns inte rätt, hon får en vision, en gammal filosof tar plats i hennes tankar. Han berättar om en grym drottning som föds i tvillingarnas tecken i vår tid i Asien. Hennes krona växer sig allt större och sprids över hela vår värld. Hon för död med sig och drabbar framförallt våra äldre. Hon är hänsynslös och spiran på hennes krona tränger in i det som förut var romarnas rike. Mayra känner sig ledsen och nedstämd, hon som hade börjat känna sig så lycklig.

Jag gav ut en novellsamling Safari på Författares bokmaskin 2012, förnärvarande arbetar jag med ett nytt novellmaterial.
Sigvard Läth är medlem sedan 2021 Sigvard Läth har 26 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren