Christoffer Andersson

Christoffer Andersson

Att skrivandet kan uppbära en våldsdisposition är svårt att tro om skrivandets lugna, solitära natur, men historien visar upp åtskilliga exempel på pennor som genom explosiva språkbruk glöder av den själs vibrato varur orden tar form. Denna våldsdisposition är ett av skrivandescenens tabuer som under alla omständigheter ska kläs i och identifieras med sitt saktmodiga ytskikt. Jag gör inga ansatser (längre) att förklä mitt skrivande i dun och silke.

Status: Silver författare
Publicerade verk: 27
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Litteratören och entreprenören - dialog

Christoffer Andersson

Som berättelsen förtäljer möttes en litteratör och en entreprenör utanför socialtjänstens kontor på Gamla Storgatan bakom rådhuset. Deras ärende var detsamma, avskiljt med några minuters väntetid.…

Klicka här för att läsa hela »

Drömskeön

Christoffer Andersson

En egendomlig känsla av att jag har varit här förut. Det vrider sig i ett inre auditorium och skriket häver sig ur lungorna och ut genom torra läppar som omsluter en torr munhåla. Intalar mig att…

Klicka här för att läsa hela »

Konjunktur

Christoffer Andersson

Hjul snurrar förankrade i vred i en plasthöljd låda, matt svart och dold under ett stålklätt mörker. Det snurrar på slitna länkar av kugghjulens tänder som nöts uddlösa och sliter upp kratrar…

Klicka här för att läsa hela »

Stjärtgosse

Christoffer Andersson

En konstlad, förnäm, blekfet man med häftiga kroppsrörelser och åskdånande röst träder in i en kammarliknande barsalong. Dagen har sedan länge passerat zenit och en hycklande längtan efter kvällens…

Klicka här för att läsa hela »

Ett förord

Christoffer Andersson

Om du tror att den här boken kommer att lära dig någonting du inte redan vet så har du fel. Den här boken är inte för dig. Om du tror att den här boken kommer att ge dig användbar kunskap så…

Klicka här för att läsa hela »

Diagnos disciplin

Christoffer Andersson

Klockan ringer för tidigt. Morsans röst är för gäll och solen som strömmar in genom fönstret är för ljus. Jag vill skrika åt henne, men då skulle halsen explodera. Hon rycker inte täcket,…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Rohypnollitteratur och knullpoesi

Christoffer Andersson

Rohypnollitteratur och knullpoesi, vitterhetens chockfrenesi. En bitter sanning spänner sin idegran: fluktande kukar efter vätskeorgan. När domnades vi i driftens tecken, när somnade vi med gungande…

Klicka här för att läsa hela »

Vem sätter sig och pratar om en bok?

Christoffer Andersson

Stig med mig, fall med mig, dö med mig. Nej förresten, dö inte. Jag har massa saker att göra som du måste göra åt mig. Här har du min bucket-list, allt jag antar är viktigt att ha och prata om.…

Klicka här för att läsa hela »

Memento mori - poem på prosa

Christoffer Andersson

Vet du vad smärta är? Har du något begrepp om hur det är att bära den; ett tungt, flämtande ankare av skinn, damm och stål? Har du alls något begrepp om hur det är att begrunda och bejaka döden,…

Klicka här för att läsa hela »

The real you

Christoffer Andersson

I'm loosing you, then it hits me: I never had you. This is you, mindlessly looking for laughs; my melancholia, never more than obstruction. You never believed affirmation could bleed; my exploration,…

Klicka här för att läsa hela »

Vad gör det sociala mediet?

Christoffer Andersson

Vad gör det sociala mediet förutom att locka blicken från spelet till sin beskuggade form: ett akropolsubjekt i kärnan av en norm? Tanken och synen grumlar de små begären tumlar i sin primitiva…

Klicka här för att läsa hela »

De små känslorna

Christoffer Andersson

De små känslorna stör, förstör; de små begärens klåda klistrar sina fingrars sprön kletar, spretar - munsvåger med en pennalist, statist, ligist; små känslor bökar, spökar, stökar omkring…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren