Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Nattdjur kapitel två

Nattdjur kapitel 2
Innan Carro blev vampyr var hon en vanlig singeltjej, undersköterska, ganska cool, blek, jättesmal, rökte. Så gick hon på en bekants bekants halloweenfest och träffade en häftig kille. Hon följde med honom hem och upptäckte efter ett tag att han inte var utklädd….
Till hennes fasa bet han henne och hon led fruktansvärt när hennes mänskliga kropp dog. Så bjöd han henne sin arm och hon piggade på sig. Hon insåg att hon måste börja jobba natt. Det var också skönast, för hon började höra mycket bättre nu. Killen hade en medhjälpare, en vanlig människa som erbjöd sig att bli Carros medhjälpare också, en möjliggörare, dvs någon som hjälper en att passa in bland människor, inte fortsätta med något missbruk. Nåja, det kan man ju diskutera.

Efter att ha jobbat som undersköterska på äldreboende funderade Carro på att söka jobb i en blodbuss, då behöver hon ju inte suga blod från folk, utan jobbade med maten, så att säga. Praktiskt! Men hon jobbade kvar på äldreboendet ändå. Hon tyckte om de gamla. Ibland tränade hon en av dem att minnas saker, dvs ett slags frågesport, det gick förvånansvärt bra ibland. Hon gillade tystnaden , som sagt, men det var alltid någon som var vaken, ofta har folk lite mer ångest i vargtimmen, vid 03.
Fortsättning följer…

Amatörförfattare
Okänd är medlem sedan 2020 Okänd har 9 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren