Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Nattdjur kapitel sex

Nattdjur kapitel sex
Efter att ha nobbat Satan funderade Carro på att starta en egen kyrka eller kanske ett politiskt parti. ”Nattdjursliberalerna – både hjärta och hunger”. Nä, ingen skulle väl rösta på dem, heller. Man måste vara antingen ”vänster” eller ”höger”. Gud eller Djävulen. (Nå, det finns mördare både till vänster och höger).
Carro hade aldrig förstått det här med politik. En del människor behöver hjälp och om de får det kanske de kan klara sig själva sedan, ta ansvar.
Hon kanske kan starta en VVS-förening i underjorden, anordna avloppshantering av blod och annat från sjukhus och slaktare: fast VVS skulle betyda ”våga vägra Satan”.
Hela dagen hade hon musiken från musikalen Jesus Christ Superstar i huvudet. Hon drömde om att bli ett slags ledare, kanske präst för alla vampyrer och leda dem bort från Satan. Nåja.
Plötsligt ringer telefonen. Det är författarinnan hon träffade på slottet i Frankrike. ”Hej, va kul att höra från dig” sa Carro. ”ja, visst”, sa den andra, ”prata lite, en chans att vädra på hjärnkontoret! Hur är det? Huvudet ner och fötterna upp, som vi fladdermöss säger?”. Carro mindes den gången när hon varit vampyr i den formen, men det blir ett annat kapitel.

Amatörförfattare
Okänd är medlem sedan 2020 Okänd har 9 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren