Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Nattdjur kapitel tre

Nattdjur kapitel tre
Carro funderade över framtiden, hon skulle som vampyr kunna finnas hur länge som helst. Tänk om människan börjar kolonisera andra planeter. Nasa har ju enligt DN hittat en planet som kan vara beboelig, ev. med vatten men det skulle ta 100 ljusår att komma dit. Hon kanske kan uppleva detta?
Hon har fått evigt ”liv”. Vad ska hon göra med det, då? Vad är meningen med livet? Att skaffa barn? Det kan hon fetglömma.
Meningen med livet är att man ska fixa det som behöver fixas och sedan hjälpa andra, ev. i omvänd ordning. Vad kan hon bidra med?
Hon behöver några fler vänner, folk som hon, var hittar man dem? Var brukar vampyrer hänga? På kyrkogårdar? Nä, där är det mest spöken, fast enligt ett medium på TV finns det fler spöken i vanliga mataffärer än på kyrkogården. Bland människorna måste hon hela tiden försöka passa in, hon vill kunna vara sig själv.
Hon märkte att rökhostan försvunnit, vilken tur här så här i coronatider, å andra sidan kan hon lika gärna sluta röka, hon märker inget av nikotinet längre.
Vad vill hon göra? Åka utomlands, månskenspromenader på vita stränder, vilda partynätter, uppleva mer kärlek men det är jättesvårt att låta bli att bitas.
Ibland pratar hon med någon gammal dement person om sitt liv som vampyr, ingen skulle tro den gamle, ändå. När hon levt längre kan hon utbyta erfarenheter med supergamla personer.
Nä, dags att kliva upp ur kistan och gå till jobbet, bra med rutiner. Kanske får hon smaka på, jag menar träffa, någon ny person idag?

Amatörförfattare
Okänd är medlem sedan 2020 Okänd har 9 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren