Maja Wellerstadt

Maja Wellerstadt

Namnet är en pseudonym.
Feminist, socialist, aktivist.
Autistisk bidragstagare som drömmer om att en dag kunna leva på skrivandet.

Publicerade verk: 16
Medlem sedan: 2022

Författarens noveller:

Hjärntösen

Maja Wellerstadt

Du ser på flickan med en förundrad blick. Hon ser tillbaka, djupt in i dina ögon, men rör sig inte. För att försäkra dig om att dina fantasier inte bara vandrat till en annan del av sinnesapparaten…

Klicka här för att läsa hela »

Kompositören

Maja Wellerstadt

Här i mörkret bor jag tillsammans med min kusin. Hårig, grön och fin, en larv som heter Masarin. Jag själv är dock rätt ful och rosa, päls det har jag ingen heller. Jag snoozar länge varje morgon,…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Lusthus

Maja Wellerstadt

Skulle hindra känslan av ruset Det där som när jag låg där intill dig Fönstret som var öppet Den friska luften det dova ljuset Utanför körde bilar Du hörde nog också suset Vi skulle varit tillsammans…

Klicka här för att läsa hela »

Undergången

Maja Wellerstadt

Domedagens Brunstiga Eld Den Slukar Dig Sen Exploderar Den

Klicka här för att läsa hela »

Trollhår

Maja Wellerstadt

Att promenera ned för trollhasselns grenar Du krokiga snea och fulbenta Hon borstar sitt hår, grenar faller ur Men det går ändå att stå kvar Bladen, de gröna, i änden, en droppe Pölen som möts…

Klicka här för att läsa hela »

Mammafinken

Maja Wellerstadt

Den som följer pilfinkens sång Trots inte veta pilfinkens melodi Genom bruset och sorlet Du ska ändå höra pilfinkens historia Om pilfinkens barn. Dom som den tappat bort. Hon vet inte var hon bor.…

Klicka här för att läsa hela »

Tågresan

Maja Wellerstadt

Tock tock, tock tock Nästa station XXXX tock tock, tock tock, tock tock Nästa station har blivit slukad tock tock, tock tock, tock tock, tock tock Av helvetets avgrundsterminal tock tock, tock tock,…

Klicka här för att läsa hela »

Kommunen

Maja Wellerstadt

Sekunder, år och dagar Jag ställer dem på travar Ett regn av blomsterblad En gammal hamsters lilla bad När du möter tapetseraren IKEA:s lemonad Kamprads bästa lingondricka livets svåra brygd När…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren