Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Monstret!

Jag öppnar ögonen och stirrar rakt in i ett fruktansvärt hemskt ansikte. Något extremt och ondskefullt, befinner sig bara några centimetrar från mitt ansikte. Det elaka grinet och de nästan rödlysande otäcka ögonen gör att blodet fryser till is i mina ådror!


Jag känner den svavelosande stanken från monstret, sticka i mina näsborrar.


Paniken stegrar sig i bröstet, men jag kan inte röra mig. Jag är helt paralyserad och utlämnad till det extremt onda, som befinner sig rakt framför mig.


Försöker skrika, men det går inte!


Försöker ropa på hjälp, men det går inte!


Försöker fly, men det går inte!


Försöker intala mig att det hela bara är en dröm, men jag är ju klarvaken.


Jag är ju för helvete klarvaken…


Hjärtat bultar som en slaghammare i mitt bröst, svetten rinner och paniken stegrar sig okontrollerat. Skräcken rusar runt i min försvarslösa kropp och det enda jag kan göra är att blunda, och hoppas på att det hemska ska försvinna.


Försvinn…


Jag kniper hårt med ögonen, men efter en liten stund får åter jag modet att försöka kika lite med ena ögat…


Har aldrig känt en sådan inneboende skräck och ångest tidigare, paniken rider våldsamt i mitt inre och jag kan bara skrika tyst inuti mitt huvud. Jag är livrädd och fullständigt skräckslagen!


… jag öppnar ögat lite mer, men det ondskefulla ansiktet är kvar. Monstret är kvar!


Fast nu ännu hemskare, ännu ondskefullare… jag svimmar nästan av skräck.


Helvete jag dör! Jag upplever mitt livs hemskaste ögonblick och min förlamade kropp exploderar nästan av ren skräck. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.


Men det är precis då, som det händer!


Ja, det är då det händer!



Jag vaknar…

Roger Skoog : Författare, skribent, musikälskare och boksamlare. Bloggar regelbundet på "Den Skogstokiga Bloggen" och har även hemsideportalen "Skogstokig Förlag" (se länkar nedan) https://skogstokig.blog/ https://skogstokigforlag.com/ Har även gett ut den tokroliga boken: "DEN SKOGSTOKIGA BOKEN eller EN DÅRES MEMOARER": https://www.solentro.se/publish/skoog-roger/den-skogstokiga-boken-eller-en-dares-memoarer
Skogstokig är medlem sedan 2021 Skogstokig har 18 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren