Skogstokig

Skogstokig

Roger Skoog : Författare, skribent, musikälskare och boksamlare. Bloggar regelbundet på "Den Skogstokiga Bloggen" och har även hemsideportalen "Skogstokig Förlag" (se länkar nedan)

https://skogstokig.blog/
https://skogstokigforlag.com/

Har även gett ut den tokroliga boken: "DEN SKOGSTOKIGA BOKEN eller EN DÅRES MEMOARER":

https://www.solentro.se/publish/skoog-roger/den-skogstokiga-boken-eller-en-dares-memoarer

Publicerade verk: 18
Medlem sedan: 2021
Författarens länk

Författarens noveller:

Monstret!

Skogstokig

Jag öppnar ögonen och stirrar rakt in i ett fruktansvärt hemskt ansikte. Något extremt och ondskefullt, befinner sig bara några centimetrar från mitt ansikte. Det elaka grinet och de nästan rödlysande…

Klicka här för att läsa hela »

Basebollträet!

Skogstokig

Du ska dö! Dö din djävel! – Men jag vill inte dö! Varför ska jag dö? Det är din tur att dö nu! Jag sluter mina ögon och väntar med stor ångest, på det stora mörkret som snart ska omfamna…

Klicka här för att läsa hela »

Den galna berättelsen om Axel Von Fersen!

Skogstokig

Axel von Fersen d.y. är ju en ganska känd person inom den svenska historien. Både för sin påstådda romans med den franska drottningen Marie Antoinette, men även för sin egen makabra död! I och…

Klicka här för att läsa hela »

Destination Borås: En studie i problem!

Skogstokig

Högljudd rockmusik strömmar ut från högtalarna, lätt ackompanjerat av vindbruset från den framrusande bilen. Stereons blandband, i kombination med den varma och sköna kupén, har omvandlat den…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Jag lever!

Skogstokig

Jag andas, därför lever jag! Jag äter, därför lever jag! Jag gråter, därför lever jag! Jag skrattar, därför lever jag! Jag sover, därför lever jag! Jag drömmer, därför lever jag! Jag bryr…

Klicka här för att läsa hela »

Medmänsklighet!

Skogstokig

Mänsklig värme – Ödmjukhet! Ödmjukhet – Omtanke! Omtanke – Medmänsklighet! Medmänsklighet – Bry sig om! Bry sig om – Kärlek! Kärlek – Fred! Fred – Inga Krig! Inga Krig – Mänsklig…

Klicka här för att läsa hela »

Du är...

Skogstokig

Du är aldrig sämre än ditt senaste misstag! Du är förmodligen bättre än ditt senaste misstag! Du är aldrig sämre än ditt självförtroende! Du är förmodligen bättre, än ditt självförtroende!…

Klicka här för att läsa hela »

Om jag menar...

Skogstokig

Om jag inte menar det jag säger, vad menar jag då? Om jag inte säger vad jag menar, vad menar jag då? Varför kan jag inte mena något jag förstår? Varför kan jag inte förstå vad jag menar? Vad…

Klicka här för att läsa hela »

Lev, älska och njut!

Skogstokig

Skratta! Gråt! Älska! Lev! Njut! Jag skrattar! Jag gråter! Jag älskar! Jag lever! Jag njuter! Vi skrattar! Vi gråter! Vi älskar! Vi lever! Vi njuter!

Klicka här för att läsa hela »

Liv och död!

Skogstokig

Det är ljust! Det är mörkt! Jag andas! Jag kvävs! Jag lever! Jag dör! Kom ihåg mig! Kom till min grav! Jag lever vidare i mina barn! Jag lever vidare i folks minne! Jag har gjort skillnad! Jag är…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren