Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Basebollträet!

Du ska dö!

Dö din djävel!

– Men jag vill inte dö! Varför ska jag dö?

Det är din tur att dö nu!

Jag sluter mina ögon och väntar med stor ångest, på det stora mörkret som snart ska omfamna mig med all sin kyla!

Mannen höjer basebollträet, och tar rejäl sats för att få till en riktig sving mot mitt oskyddade huvud.

Ditt huvud kommer spricka likt en melon, säger mannen med hånfull röst.

– Varför måste jag dö, är allt jag får fram mellan mina torra läppar?

Varför ska du inte dö, säger mannen?

– Jag vill inte, säger jag med sprucken röst!

Ha, ha ha, det är väl ingen anledning, säger mannen triumferande!
Det är ju din tur nu!

Ilskan rusar plötslig rakt genom min kropp och jag sliter våldsamt basebollträet ur mannens båda händer.

Han ser genuint förvånad ut. Överrumplad och grymt förvånad.

Nu du din jävel, väser jag till mannen, är rollerna ombytta.

– Nu är det du som ska dö!

Du törs inte, säger mannen med lätt darr på rösten, samtidigt som jag släcker livets låga med ett välriktat slag mot mannens tinning!

Han rasar ihop på marken, bortom all räddning! Ett avslutat kapitel! Jag skakar av mig det lilla obehag, mannen trots allt skapade.

Vem fan trodde han att han egentligen var? Trodde han verkligen att han skulle kunna ta mig av daga? En självutnämnd tuffing som trodde att han gjorde någon skillnad!

Löjligt, tänker jag, och smyger mig på nästa offer …

Roger Skoog : Författare, skribent, musikälskare och boksamlare. Bloggar regelbundet på "Den Skogstokiga Bloggen" och har även hemsideportalen "Skogstokig Förlag" (se länkar nedan) https://skogstokig.blog/ https://skogstokigforlag.com/ Har även gett ut den tokroliga boken: "DEN SKOGSTOKIGA BOKEN eller EN DÅRES MEMOARER": https://www.solentro.se/publish/skoog-roger/den-skogstokiga-boken-eller-en-dares-memoarer
Skogstokig är medlem sedan 2021 Skogstokig har 18 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren