Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Handen

De underliga drömmar som jag har nu, är helt nya de senaste nätterna. Därför går jag och lägger mig innan tolv tillsammans med min hustru, som börjar att arbeta tidigt i morgon.
Jag ligger och sover i min säng tillsammans med min hustru. En hand under sängen, griper tag i min högra arm och försöker att dra ner mig under sängen vid ett flertal tillfällen. Trots att jag gör stort motstånd vid samtliga tillfällen.
Jag ligger i min dubbelsäng bredvid min hustru. Vi ligger på ett rött lakan, har vita påslakan med röda hjärtan på, ovanpå ligger min frus mors vita överkast. Ovanpå överkastet ligger två filtar. Min frus ljusblå filt med Chavo del ocho på, samt min mörkblå filt med Sveriges landslag i fotbolls motiv. Ovanpå ligger ett vitt täcke. Varsin kudde, vita örngott med röda hjärtan på och mellan dem en kudde med vitt örngott och svart text på. Gaveln till sängen är vit.
Nu drar handen kraftigt i min arm igen. Jag gör återigen stort motstånd, vilket hindrar att jag dras ner under sängen.
- Men sluta dra i min arm då! Skriker jag högt.
- Vakna! Vakna! Skriker min hustru högt till mig, bredvid mig i sängen.
Jag rycker till och vaknar upp, osäker på var jag befinner mig. Jag går upp ur sängen och dricker ett glas vatten i köket. Den hemska mardrömmen är äntligen över och jag kan sova ut resten av natten.

Jag gav ut en novellsamling Safari på Författares bokmaskin 2012, förnärvarande arbetar jag med ett nytt novellmaterial.
Sigvard Läth är medlem sedan 2021 Sigvard Läth har 26 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren