Publicerat
Kategori: Övernaturliga noveller

Ketouchamin

Jag blev rädd första gången jag försökte öppna vägen till oidentitetisk värld där såg jag hon i kristalliska former. Sen dess gick jag inte in där ett tag.

Två år efter det ovannämnda, när jag fick nycklarna till olika världars ogenomskinliga dörrar, tänkte jag vara förberedd eller snarare hjärnmogen för att gå därin.

Dock behövde man vägledning för att bli lotsat rätt inne där. Nycklarna hade jag i handen som skulle sättas i hålet på en dörr, tyvärr insett jag inte än då till vart hade jag använt nyckeln som öppnas med ett "touch".

Har jag skapat själv denna föreställning om "touch" eller vad det hon själv som rörde mig så meningsfullt att det har blivit till en nyckel som öppnar dörrarna genom och för världar av känslor i mig?

Jag hade nog övertygad mig verkligheten av det overkliga även om overkligheten hade varit ett faktum. Problemet är att i "ketouchamin" gav jag "touch" symboliskt betydelse och symbolerna försvinner inte liksom primärscenen.

Men oavsett då var det första gången som hon rörde min själ men "I need something more"(Touch; Album: Random Access Memory. Daft Punk)


Inger speciellt jag ser människo bara
AlreadyGoneDown är medlem sedan 2022 AlreadyGoneDown har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren