Linda Nilsson

Linda Nilsson

Jag vill väcka känslor i dig. Jag vill att du ska gråta, må illa och skratta om vart annat. Med mina texter vill jag nå dig och skrapa på ytan av perfektionism.
Linda heter jag och bor med min familj i Skåne. Jag är en helt vanlig kvinna i mina bästa år som skrivit sen jag lärde mig hålla i en penna. Min närmsta vän kallar mig Mörkret drottning för mina texter ofta är tunga av mörker, men jag kan också gestalta både värme och åtrå.

Publicerade verk: 3
Medlem sedan: 2023
Författarens länk

Författarens noveller:

Kylan

Linda Nilsson

Mörkret ute trängs undan av månljuset och jag ser att kvicksilvret i termometern fortsätter att sjunka och är nu nere på -7 grader. Jag vet att hon finns där ute, smygande i skydd av skogens skuggor.…

Klicka här för att läsa hela »

Monster

Linda Nilsson

Jag lutade huvudet mot dörren och blundade. Jag hade önskat att det skulle kännas svalt mot pannan, men hettan i lägenheten smittade av sig och jag tyckte att luften kändes tung att andas. Djupa…

Klicka här för att läsa hela »

Varför har du inte berättat

Linda Nilsson

Åskan mullrar på avstånd och jag hör hur regnet smattrar mot rutan. Det är förmiddag, men bristen på solljus gör att det känns som kväll. Jag kan fortfarande känna lukten av kaffet mamma slängde…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren