Sorgliga dikter - Sida 2

Kärleken brister - broken heart!

Anonym,17

Du var min flock, tillhörde min familj, vi behandlade dig som ett, och du sket i det som ett plätt. Det var lätt för för dig, du bara klicka med fingrarna och visa pekfingrarna, vänta bara när…

Klicka här för att läsa hela »

Felet

Okänd

Det var mitt fel. Bara mitt fel. Jag visste inte att det skulle gå så snett. Jag står här nu på kanten och tittar ner. Det är en hemsk syn. Där ligger hon, min bästa vän. Hon, som alltid varit…

Klicka här för att läsa hela »

I keep dancing on my own

Omana Lundqvist Simbizi

Why is it, that everyone always has someone to dance with they are always the other half of a whole when it comes to me, all my life I’ve been dancing alone waiting for him to reach for my hand to drag…

Klicka här för att läsa hela »

Dystopi

Fredrik Trulsson

Livet en dystopi, utan egentlig mening i, sitter och väntar på vadå? Vänner kommer och går, ingen orkar med dina sår, varför kan du inget få? Bränt dina skepp, nu hänger du läpp, kanske dags…

Klicka här för att läsa hela »

Själen vill lämna

Jezzie66

När tårarna tagit slut Orken sinat Och mitt hjärta slagit knut Då kommer tankar Livsgnistan slocknar När mitt hjärta hårt bankar Att livet var så hårt motgång på motgång Det känns alldeles…

Klicka här för att läsa hela »

Dina ögon

Jezzie66

Dina ögon talar till själen min Jag smälter som smör i solen För alltid är jag din Du får mig att åter kunna le Jag ger dig handen min Livet jag igen kan se Min Romeo jag saknar dig så mitt hjärta…

Klicka här för att läsa hela »

They're tell you lies

Jezzie66

The devil is beside you And you belive them too from the beginning they're tell you lies They only want people die lika flies They kill for to get the oil supplies Still everyone close there's eye's With…

Klicka här för att läsa hela »

Ondska

Jezzie66

En rädsla jag aldrig känt förr Gick ut och stängde min dörr En ny början måste ta fart Frågan är vart Ondska finns här Jag vänder mig ej om, vill ej vara där Aldrig trodde jag att detta kunde…

Klicka här för att läsa hela »

Själen börjar rämna

Jezzie66

Jag slutar aldrig att falla Djupare och djupare Ner i det kalla Smärtan Slukar mig hel Kravlar mig upp Faller igen då allt går fel Ta min hand och håll den hårt Själen börjar rämna Syret är slut…

Klicka här för att läsa hela »

Ensamhet

E Nordin

Ensamhet Det dunkar ensamhet i havets huvud Stegen upp går isär som en tankeställare

Klicka här för att läsa hela »

Tankarna snurrar

Jezzie66

Sorgen Tynger mitt hjärta Önskar att det ville lätta Smärtan kramar hjärtat hårt Livet känns så svårt Prövningarna tar aldrig slut Magen slås i en knut När ska jag lyckan finna Hur ska jag…

Klicka här för att läsa hela »

Det brända barnets flykt

Fredrik Trulsson

Nu så faller den eviga natten, över en själ bara Gud minns. Sagt adjö till min livskamrat katten, detta det svåraste som finns. Ingen värme längre jag känner, utom från Serras lilla mjuka nos.…

Klicka här för att läsa hela »

Den subjektiva ensamheten

Fredrik Trulsson

Att vara ensam, ja att mol allena vandra, det finns mycket få som mår bra av det. Du kanske jämför dig med alla de andra, skapar tomhet om vilken ingen annan vet. Lägger dig för att sova och övergivenheten…

Klicka här för att läsa hela »

Trafikolycka

Fredrik Trulsson

Det har skett en trafikolycka, vid ett dagis dog en liten person. Lite onödigt kan man tycka, mindre chans än en på en miljon. Så många förstörda människoliv, en tjej, en familj, en chaufför.…

Klicka här för att läsa hela »

Kraften sinar

Jezzie66

När livet som mörkast är förlorat allt som håller mig kär Försöker hålla hårt i det sista Paniken ökar av tanken att det mista Trevar i mörkret dag efter dag Kraften sinar men tar ändå nya…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren