Sorgliga dikter - Sida 4

Yrseln

När smärtan är som hårdast och livet är som svårast När ångesten sakta kryper på och jag får svårt att stå syret sakta tar slut magen slår en knut yrseln griper tag i mig hårt slår mig…

Klicka här för att läsa hela »

Tillbaka i tiden

Jezzie66

När livet på en sekund vänder kan ej påverka vad som händer att bara överleva ej leva är det då värt att kämpa mera när smärtorna endast blir flera vill resa bakåt i tiden innan denna eviga…

Klicka här för att läsa hela »

Helvetet

Jezzie66

Jag drunknar, jag drunknar, jag drunknar Smärtan tar över kropp och själ har sjunkit så långt man kan sjunka Botten är nådd Så intensiv, så grym Gnager sönder mig inifrån och ut taggtråd som…

Klicka här för att läsa hela »

Ett skri

Smärtan gräver sig djupare in Gnager på själen min Delad i två Kan ej sämre må När en glimt av hopp jag sett Har alltid något nytt skett Tung är denna börda Hjärtat har börjat blöda Ärren…

Klicka här för att läsa hela »

Marionett

Jezzie66

När allt känns för svårt för att fortsätta försöker jag att mitt hjärta lätta smärta ångest sorg invaderar min borg jag sträcker på mig, försöker att stå rak faller med ett brak kämpa…

Klicka här för att läsa hela »

öppen bok

Jezzie66

Livet känns extra hårt att vaknat varje morgon känns jätte svårt mina planer blev ej av dem dränktes i ett enormt hav så mycket jag vill i livet smärtan stoppar mig att ta klivet ångesten fyller…

Klicka här för att läsa hela »

En kram

Jezzie66

När ångesten tagit över En kram jag behöver I sitt grepp den håller mig hårt Att komma loss är riktigt svårt En varm kram kan göra mycket Släpper på trycket Kampen är ej lätt Måste göra…

Klicka här för att läsa hela »

Masken

Jezzie66

När dörren stängs och hen har gått Då tappar jag masken som dolt hur jag mått Trött på att säga hur ont jag har Ser hur dem tröttnat för ingen är kvar Döljer hur den slukar mig hel Hela livet…

Klicka här för att läsa hela »

Kylan

Bianca J

De kommer berätta om Den svenska kylan Men aldrig Svenskarnas kyla Frys inte ihjäl.

Klicka här för att läsa hela »

Askan

Helene Svensson Karhusaari

Går genom massan omedveten om askan som vid mina fötter samlas när det som är jag försvinner slaktas och allt jag förnimmer sakta förspiller.

Klicka här för att läsa hela »

Svart satin

Helene Svensson Karhusaari

Blommor i mörkt hår svart sörja rinner över tår andas in den fräna lukten av en barndom som var brusten. Av damm och flugors sus blev hon ett omöjligt flackande ljus av vita blommor kastar flammor.…

Klicka här för att läsa hela »

Av med masken

Helene Svensson Karhusaari

Sliter bort fagert yttre ser ner på denna gyllene mask innan jag det låsa i ruttnande ask vänder blicken mot den ryslige. I spegeln är ett monster med ögon av brinnande kol mitt i ansiktet gapar…

Klicka här för att läsa hela »

Skam......

Mia Andrén

Skam. Känslan som äter upp mig inifrån. Jag vill så gärna vara en del av samhället. Jobba, tillhöra, vara till nytta. Istället lämnas jag här, ensam i min lägenhet, drunknande i min egen fritid.…

Klicka här för att läsa hela »

Den Röda

Helene Svensson Karhusaari

Klackarna klattrar mot gatan Skuggorna rör sig stilla När ett rop av klagan Stiger upp från en kvinna Vars glödande röda hår Reflekterar en sjunkande sol När dess ägare fäller en tår Ögon ser…

Klicka här för att läsa hela »

Innocence

DR.R

She slowly gazed over what once was her sanctuary It was broken, just like her innocence Although, Her innocence wasn't broken It had faded A little at a time Until all that was left was a sliver of hope…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren