Sorgliga dikter - Sida 5

Mogen

Helene Svensson Karhusaari

Vilket vackert ord det är mogen rullar från tungan mogen en komplimang från en vuxen en omöjlig tyngd för ett barn

Klicka här för att läsa hela »

Res dig upp

Helene Svensson Karhusaari

“res dig upp”, säger de “du klarar det!” hejar de “du är stark”, lovar de och jag hör dem för jag vet att jag har styrkan inom mig att den finns där under ytan styrka att lyfta berg att…

Klicka här för att läsa hela »

Poeterna

Helene Svensson Karhusaari

Varför skriver poeterna om smärtan? varför nämns så sällan lyckan? varför försvinner det glada mellan raderna? varför glöms stunder med vänner i solen? varför kommer vi ihåg tårar i regnet?…

Klicka här för att läsa hela »

Gå nu

Helene Svensson Karhusaari

Ge dig av du Jag vet att du måste Jag vet, men det gör så ont Se dig inte om när du går Jag klarar det inte Du måste gå Självklart vet jag det Men stanna du en stund Nej! Vad är det jag säger?…

Klicka här för att läsa hela »

Du är som jag

Maria-Theresia Rosén

I dina ögon finns en glimt av mig det gör mig rädd för om du är som jag vem är du då? Försöker lägga pusslet det tycks omöjligt att få svar det goda blandas med det onda tills det bara blir…

Klicka här för att läsa hela »

Blicken

Arda_202

Jag kan känna deras blickar Deras falska skratt Hur de vet att jag är där Men samtidigt borta Ett leende Två leenden Tre leenden Fyra leenden Allt är fortfarande de samma.

Klicka här för att läsa hela »

Taxichauffören

Arda_202

Åkte runt stan I en taxi Mannen fråga vart Jag sa hem Förstod inte riktigt Hur jag hamna där Förstår inte de flesta Men allt jag vet Var att de var mörkt Tanken att öppna bildörren Att hoppa…

Klicka här för att läsa hela »

Dina ögon

Arda_202

Jag kommer ihåg den där festen Varenda gång du rör mitt lår. När jag blev tagen på alla ställen Utan att jag tacka om lov. Kunde inte säga mycket Bara frös igenom. Sa till polisen Men inget…

Klicka här för att läsa hela »

Förlust

Arda_202

Jag undrar om du dog fridfullt För då och då Så minns jag något du sa till mig Inte allt utom delar av det Och det förde mig tillbaka till den vintern Där de ringde min far För att berätta för…

Klicka här för att läsa hela »

Plats

Arda_202

Jag är trött på livet Jag är trött på döden Allt är inte komplett Väntar på upprördheten Kan du se mig Eller är jag ett spöke? För många är jag ingen Men har de fel? Jag ler för döden…

Klicka här för att läsa hela »

Offer

Arda Ayas

Jag tog livet av mig för länge sedan Det jag är nu är inte vad jag var Du tittar på mig och du tror att du känner mig Det gör du inte, för jag vet inte vem jag är Jag tvingar mig igenom tillvaron…

Klicka här för att läsa hela »

Sveket

Josefine

En gång fanns en lykta Du följde den Kalla fingrar mot hett glas Hårda vindar mot såriga läppar Skenet i mörkret Som lyser Men så slocknar den Och flamman från dina ögon är inte nog för att…

Klicka här för att läsa hela »

Pappersflygplan

Josefine

Om min hjärna var ett pappersflygplan Knycklade du till det till en boll Knådade länge Nu måste jag räta ut det Pressa med handflatorna Tills de skriker av trycket Jag får nästan till det Ett litet…

Klicka här för att läsa hela »

Sårbar

Anonymt

Dagen du sa att du älskar mig Kunde jag inte tro det M Mitt hjärta gick snabbare än mina tankar. Att du skulle påverka mig så mycket var inte meningen, det gick inte att förneka Varför lät du…

Klicka här för att läsa hela »

Vår vän RIP

Fredrik Trulsson

En överdos tog livet, av en mycket kär gammal vän. Då sa samhället tack för det, men jag har gråtit sen. Hon hade så mycket i sig, en människa genuint god. Förblev en bra människa, trots alla…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren