Sorgliga dikter - Sida 6

Tack för hjälpen

Fredrik Trulsson

Har du haft en taskig barndom, eller är gammal och klen, vården slår klorna i dig och klagar, om betalningen blir sen. Om du skär dig med vassa knivar, eller sprutar i en ven, håll dig undan från…

Klicka här för att läsa hela »

En plats kallad frid

Fredrik Trulsson

Jag tänker mig till en plats, där jag aldrig varit, den platsen kallas frid. Min längtan den bränner och bara vill ut, säg kommer jag hinna i tid. Kanske kommer av min längtan bli intet, kanske…

Klicka här för att läsa hela »

Ingenting

H.S. Jaatinen

Hon ler, men det når inte ögonen Hon skrattar, men rösten är tom Hon älskar, men aldrig för länge Hon är allt, men samtidigt ingenting Ännu en flicka Ännu en människa Ännu en vilsen själ…

Klicka här för att läsa hela »

Ett rop i tystnad, poesi

Okänd

Min mjuka hud, signerade med små läkta snitt Likt ett silverfolie som omsluter mina tankar från människorna runt om mig Tankarna vars väntar på en tystnad, en evig tyst minut En chans för lidandet…

Klicka här för att läsa hela »

Mammafinken

Maja Wellerstadt

Den som följer pilfinkens sång Trots inte veta pilfinkens melodi Genom bruset och sorlet Du ska ändå höra pilfinkens historia Om pilfinkens barn. Dom som den tappat bort. Hon vet inte var hon bor.…

Klicka här för att läsa hela »

Ändå står jag här ensam

Tindra Oshaug

De säger att tiden läker sår men mina är fortfarande färska De säger att man alltid har ett val men jag fick aldrig välja Du sa att din kärlek skulle vara för evigt men ändå står jag här…

Klicka här för att läsa hela »

I mina drömmar

Tindra Oshaug

I mina drömmar finns ett hav av svartsjuka I mina drömmar finns ett träd Där växer ångest I mina drömmar finns en prinsessa En sorgsen flicka Hon plockar äpplen från trädet Hon simmar långt…

Klicka här för att läsa hela »

Om vi sitter tysta

Tindra Oshaug

Jag blundar för att inte se Jag pressar händerna mot öronen för att slippa höra Jag biter mig i tungan för att inte behöva säga det Jag kan hålla på i dagar Jag kan hålla på i år Bara jag…

Klicka här för att läsa hela »

Ett rop på kärlek

Tindra Oshaug

Jag vill att du ser mig Se åt mitt håll Finns jag i din värld? Kan du inte se att jag står mitt framför dig? Jag kanske inte kan ge dig allt du ber om Men jag vill att du förstår mig Ta in det…

Klicka här för att läsa hela »

Vintern kommer igen

I.K Andersson

I mina juni år var du alltid december kall En oändlig påminnelse om vad jag aldrig var När blommar skulle blomstra kom du med vintern och strödde snöflingor över mina ängar När båtar skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Jag kan se månen ikväll

Gunvi Kjellgren

Jag kan se månen från mitt fönster varje kväll Jag kan se himlen Och minns att Du lämnat Jag går omkring i trädgården Vandrar bland rosor känner dess doft Sitter under äppelträdets blom Länge…

Klicka här för att läsa hela »

Syrener som blommar

Gunvi Kjellgren

Det är som stjärnorna har slocknat Det är som tiden stannat upp Det är som allt har blivit stilla tomt och ödsligt i min värld Kära mamma Du var ljuset på min vandring på min färd Du finns nog…

Klicka här för att läsa hela »

Just a shadow

Petra Christiansen

Why does my tears keep falling? Why do I have this anxiety inside my body? My heart screams and my soul is filled with sorrow I feel empty and drained My head hurts and my breathing is so heavy Dark clouds…

Klicka här för att läsa hela »

Labile jag

Tjejen Utan Ansikte

Gata tom, lampor släckta Hus omringat av mörker, känn vinden fläkta Fåglar på semester, inget liv jag ser In genom dörren, kylan överger Korridorer tomma och mörka Mot mitt rum jag går Vacklande…

Klicka här för att läsa hela »

När mörkret sänker sig

Fredrik Trulsson

När mörkret sänker sig Se mig naken Jag sitter här mol allena och klockan den är över två, tänk om någon människa någonstans, bara kunde mig nå. Ensam uti natten, utan någon av dem som kallade…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren