Sorgliga dikter - Sida 8

Dagen då du for

Fredrik Trulsson

Det går en isande vind över land och rike kring, den får mig att tänka på mångahanda ting. Jag sitter och tänker på morgonen, den dagen då du for. Något kändes fel redan på aftonen, jag kände…

Klicka här för att läsa hela »

Våldet

Fredrik Trulsson

Du sökte bara efter kärlek och lycka, ej för mycket begärt kan man tycka. Det verkade bra i början som det brukar, åren gick, nu inför hans vrede du hukar. Förväntansångest nästan hela dagen,…

Klicka här för att läsa hela »

Alltför liten

Alma

Det är så jobbigt Att vara värdelös Patetisk Att veta att man inte har något Att se det i efterhand Att se att tiden du alltid haft har runnit ut Och allt som du hade kunnat göra Kommer för alltid…

Klicka här för att läsa hela »

Ej till graven

Fredrik Trulsson

Jag vågar mig ännu inte till graven, särskilt ofta eller himmelen och dig. Där nere du vilar, fri från alla kraven och där uppe väntar du leende på mig. Till något bättre än oss du for, den…

Klicka här för att läsa hela »

Stigma.

Erik Persson

Det är komiskt hur det fungerar Hade jag sagt vad jag kände Så hade du stannat Hade jag sagt hur jag mådde Då hade du gått

Klicka här för att läsa hela »

Gräver.

Erik Persson

Inte en enda tanke som går att bli av med Jag fortsätter gräva i samma hål. Dessa dagar tvivlar jag på vem jag är, och vem jag var Ibland så räcker det inte med allt man har.

Klicka här för att läsa hela »

Älskar.

Erik Persson

Känslor som aldrig erkändes Handlingar som aldrig urskuldades Dem tre orden jag aldrig sagt Orden jag inte hinner säga.

Klicka här för att läsa hela »

Känslor.

Erik Persson

En beröring som fick mig att känna något specifikt Känslor som ger alla andra något unikt Om dem vet jag ingenting.

Klicka här för att läsa hela »

Starka.

Erik Persson

Aldrig vi igen Jag vill kunna ge något mer Än denna stark känsla av avund Alla känslor som får mig att hålla tillbaka Ett par känslor Handlingar som jag aldrig kommer kunna ta tillbaka

Klicka här för att läsa hela »

Ensam.

Erik Persson

Aldrig ensam Alltid med dig Skriv en låt Jag kommer ge dig ett tecken Ett sett att ge tillbaka En melodi En memoar När allt det andra bara var misstag.

Klicka här för att läsa hela »

För alltid saknad

Okänd

Hon stannar på gatan och ler Gatlyktorna leder henne hem Hon hoppas på att tankarna inte kommer De tankar som säger åt henne att hoppa Hoppa från bron, hoppa framför lastbilen Mitt på bron kommer…

Klicka här för att läsa hela »

Försvinn.

Erik Persson

Allt är bra Men ibland så saknar jag Om så bara för ett litet tag Det är vad det är Jag försöker springa snabbt Jag försöker springa långt Jag försöker springa bort.

Klicka här för att läsa hela »

Ett ljus som glöder

Fredrik Trulsson

Ja nu, har änglarna landat, de har kommit för att ta mig hem. Ännu ett liv blir ändat, men jag känner längtan i varje lem. Du som inte varit här förstår ej, hur skönt detta känns för mig.…

Klicka här för att läsa hela »

Livets giv

Fredrik Trulsson

Ett slags mörker har sänkt sig över mig och jag orkar nog inte längre säga nej. Det är tomt och ödsligt här i mitt hus och jag kan inte längre se något ljus. Det som varit det är som det är,…

Klicka här för att läsa hela »

Rätt.

Erik Persson

Det var jag som byggde allt vi var Vem gav dig rätten att vara arg? Det var mitt att förstöra Åt det, fanns det aldrig något du kunde göra. Att gå vidare När all värdighet var kvar Eller att…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren