Sorgliga dikter - Sida 10

Skri.

Erik Persson

Din broder han skriker Men hans mun har alltid varit stängd Han försöker få er att förstå Ingen kan se hur han mår Vi ser det vi alltid har kunnat se Vi hör alla orden Men vi hör inte vad han…

Klicka här för att läsa hela »

Skål.

Erik Persson

I början på vad som ska bli ännu en sen kväll Mitt ibland det folk som känner mig som bäst Det närmsta jag kan komma till någon som vet vad jag känner Människor som ser och hör, Men som ändå…

Klicka här för att läsa hela »

Jag...

Erik Persson

Är den som faller när vi bygger Är den som bara bygger då vi river Är den som krossar då vi älskar Är den som bara älskar då vi krossats Var inte den som jag trodde att jag var.

Klicka här för att läsa hela »

Ensam

Okänd

Jag känner mig lugn vid din närvaro men jag känner fortfarande ensamheten inom mig.

Klicka här för att läsa hela »

Cancer

Okänd

Jag mins när jag var mindre och åkte och hälsa på dig och det är nu jag tänker tillbaka på tiden då sjukhuset var ditt hem

Klicka här för att läsa hela »

Kniven i ryggen

Okänd

Varje gång jag går förbi ditt hus känner jag kniven i ryggen efter du ljög bakom min rygg men tänker fortfarande på gångerna då vi berättade hemligheter och lekte varje dag.

Klicka här för att läsa hela »

FOMO.

Grön Kalcit

FOMO. Fear of missing out. Ensamvarg. Vill inte vara med. Konflikt. Vill vara med. Tomhet. Jag är ensam. Svart och vitt. Sliter mig itu.

Klicka här för att läsa hela »

Cykeln.

Erik Persson

Om jag sett dig lyckligare nu Hade vi inte haft ett problem Om jag såg dig lyckligare nu Hade jag inte trott mina ögon För jag vet vad jag gav dig Jag vet om vad jag tog Jag har berövat dig det finaste…

Klicka här för att läsa hela »

Pris.

Erik Persson

Att inte ha något att förlora Att tänka tanken varje kväll Att drömma det varje natt Det skriker i mitt huvud Snälla låt mig bara vara Jag vet precis vad jag förtjänar Men det verkar inte vara…

Klicka här för att läsa hela »

Gastronomi.

Joel Skogström

Allt vridande, allt vändande. Men jag har smällt det nu. Att vi alltid behövt känna såhär Men vad är värst? Att inte känna, eller att bara att kunna känna smärtan? Tror du verkligen att du…

Klicka här för att läsa hela »

Jag är grabben

Hugo Johansson

Jag är grabben... Jag är grabben som har försökt ta sitt eget liv tre gånger men förstått att det inte hjälper. Jag är grabben som ingen bryr sig om då alla fryser mig ute. Jag är grabben som…

Klicka här för att läsa hela »

Att få och ta

Annis92

Du får mitt skratt Du får mitt leende Du får mitt intresse Du begär mer än vad jag kan ge Du tar mitt skratt Du tar mitt leende Du tar mitt intresse Jag inte längre orkar le

Klicka här för att läsa hela »

Ensamma ord

Moa Essenberg

Tysta steg i ekande rum tysta tankar men ändå hörda tysta ord som ekar i rummen tysta skrik som ingen hör Ensamma ord som ingen ens förstår och ingen kan någonsin förstå ditt försvar Ensam mot…

Klicka här för att läsa hela »

Se dig.....

Twilight_07

Jag kan se på dig i timmar. bara titta när du går runt och pratar med dina vänner. När du skämtar. När är tyst. Jag är som i koma. Som paralyserad. Inget kan väcka mig upp. Men när din blick…

Klicka här för att läsa hela »

Sommarnatt

Hedda Holmqvist

Jag har precis fyllt 16 På min fritid tjuvröker jag långa level dricker smuggelvodka med ryska bokstäver, blandar med Fanta exotic Sen ringer jag alla jag känner och säger sånt jag vanligtvis inte…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren