Sorgliga dikter - Sida 12

Snälla.

Julian Nordlander

Stanna kvar Du är allt som jag har... Men du ska veta att jag är ett vrak Jag är ingenting att ha Aldrig har jag ens pratat med någon som du Vart står du nu? Svara snabbt, jag faller itu!

Klicka här för att läsa hela »

En midsommarnattsdröm.

Julian Nordlander

Första gången som jag såg det som vi blev Krona, eller klave, hur många chanser var det vi fick? Varför gjorde vi så? Varför valde jag att gå? Skammens tysta, psykiska straff Den känns bekant,…

Klicka här för att läsa hela »

SKAM.

Julian Nordlander

Ditt ansikte är vart jag än går Kollar döda vinkeln överallt i denna lilla stad Till och med då jag sover så ser jag dig Men där kan jag aldrig undvika dig.

Klicka här för att läsa hela »

Jungfrun.

Julian Nordlander

Det är så synd om dig Du naiva, du dumma Att kunna bortse från det solklara Samtidigt kunna se solen i vår utmanande tid Minns du när jag jämförde dig med det vackraste djuret jag vet? En elegant,…

Klicka här för att läsa hela »

Naiv.

Julian Nordlander

Det vi hade var för bra för att jag skulle kunna tro på det Aldrig annars har jag känt mitt hjärta dunka, Förmodligen är det också därför jag inte kunde få det att funka. Allt det vackra i…

Klicka här för att läsa hela »

Den svenska björnstammen.

Julian Nordlander

Jag klarade inte av två veckor utan dig Så hur kan du förvänta dig att jag ska klara flera år? Hallå livet, ska det vara såhär? Allt jag vill är att stanna kvar, Stanna kvar där du är.

Klicka här för att läsa hela »

Livets hårda skola.

Julian Nordlander

Varje dag tänker jag på hur vi kunnat göra saker på andra sätt Om vi börjat träffas tidigare, hade det aldrig blivit såhär svårt Om jag inte den första gången sade nej, hade det aldrig blivit…

Klicka här för att läsa hela »

Negativa Celsius

Julian Nordlander

Känslor som jag aldrig har haft Har återigen lämnat min kropp Det är en tomhet inom mig igen Känner mig stolt över att jag tagit ett sådant beslut Men behövde det verkligen ta slut? Engelsmännen…

Klicka här för att läsa hela »

Kära mamma.

Julian Nordlander

Mamma har alltid rätt Du måste försöka se det från mitt perspektiv Det blir bara sämre om det tar slut senare, än förr Du får aldrig älska någon med stängd dörr Det är som min mamma alltid…

Klicka här för att läsa hela »

Ordspråk igen.

Julian Nordlander

Nu är det gjorda, gjort Chansen kommer aldrig mer tillbaks Och jag ångrar mig redan Det är tragiskt och ironiskt Trasig kom jag ur det som jag känner, På platsen där det alltid fortfarande brinner.

Klicka här för att läsa hela »

Det ena eller det andra?

Julian Nordlander

Så här har det känts förr Jag borde nog söka hjälp Men utan min värdighet Vad blir då kvar? En man av, eller utan, skal?

Klicka här för att läsa hela »

Att vara 21 år,

Julian Nordlander

Och redan veta vilken låt som ska spelas på sin begravning Är det tragiskt eller hemskt? Kanske båda två Kanske denna situation vi kunnat undgå Om det varit oss två, redan då Om din hand, din…

Klicka här för att läsa hela »

Vad är kärlek?

Julian Nordlander

Jag vet inte vad kärlek är En känsla som jag hoppas inte går att formulera En känsla jag aldrig varit med om Den känsla som jag längtar efter Jag började känna något som jag aldrig tidigare…

Klicka här för att läsa hela »

Miljonkommunikation.

Julian Nordlander

Trots vår distans En tomhet som du kan radera Men hur skulle du veta att det var det du behövde göra Om det inte gick att kommunicera?

Klicka här för att läsa hela »

Fotografi.

Julian Nordlander

En bild säger mer än tusen ord Men ibland så behövs det bara ett En känsla som jag känner än idag Men det var andra ord som jag sa.

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren