Sorgliga dikter - Sida 13

Sanningar.

Julian Nordlander

Känslor som inte ens rödvin kan dämpa Insikten av att inte vara mer än ett svin Trodde mer om mig själv Hoppades att jag var mer Men hur jag än mig själv rannsakar Vet jag också hur jag resonerar…

Klicka här för att läsa hela »

Skyldighet.

Julian Nordlander

Försöker hinna säga allt som behöver få vara sagt Att höra är en sak Att förstå är en annan All denna ilska Och allt detta svek Det är inte bara mitt fel.

Klicka här för att läsa hela »

Att höra och att lyssna. Att vara och att kunna känna.

Julian Nordlander

Det som vi aldrig vågade prata om Vi visste båda två att det vi hade var för skört Men ändå hade ingen av oss hört Att det aldrig skulle fungera Att äkta kärlek inte går att arrangera.

Klicka här för att läsa hela »

Dag 1.

Julian Nordlander

Den skänker en sådan ro Platsen Platsen där vi skulle bo En plats att slå rot Där vi skulle släppa allt, och för en gångs skull få tro Tro på att något kunna bli Tro på ett vi.

Klicka här för att läsa hela »

Någon som du.

Julian Nordlander

Fortsätter försöka sätta ord på den känsla som jag känner Att inte känna sig tillräcklig för dina bekanta En känsla av att aldrig kunna vara nog Att en som jag, någonsin skulle räcka till…

Klicka här för att läsa hela »

Vad gör du då?

Julian Nordlander

Utan dig känner jag ingenting Men jag kunde inte släppa in Istället sade jag åt dig att gå Dem säger att man vill ha det man inte kan få Men när du äntligen får det du vill ha, VAD GÖR DU DÅ?

Klicka här för att läsa hela »

Detta intellekt.

Julian Nordlander

Tankar om en kniv, ett kliv Till och från önskar jag att jag också vore dum och naiv Då hade jag kunnat leva ett normalt liv.

Klicka här för att läsa hela »

Tårarna.

Julian Nordlander

Undviker hybris, för dig var jag aldrig något speciellt Jag lät mig utnyttjas av dig Undermedvetet vet jag att det inte var det som du gjorde Men faktum är att du borde´t Hur ser man genom sammanhållna…

Klicka här för att läsa hela »

Tellus.

Julian Nordlander

Utan att veta bättre, levde jag bra i dunklet Varför var du tvungen att visa mig ur mörkret? Du visade mig hela systemet, lämnade mig ensam på jorden Kommer för alltid drömma om dom tre orden.

Klicka här för att läsa hela »

TillbakablickarN/A.

Julian Nordlander

"Du blir ditt sanna jag av alkohol" På senaste tiden har jag varit ledsen, arg och hemsk Jag kan inte minnas hur nära jag var på att hoppa Vaknade upp dagen efter som om ingenting hade hänt Men jag…

Klicka här för att läsa hela »

Ett verk.

Julian Nordlander

Det vi hade var för sprött Ändå är det omöjligt att inse att det är dött Det känns som förra veckan När vi utan mellanrum kollade varandra djupt in i själen Då kunde jag se det som vi skulle…

Klicka här för att läsa hela »

Presens.

Julian Nordlander

Det föreviga mörkret, hur hemskt kan det vara? Ett sorgligt, dunkelt djup Typ som nu. Men utan dessa känslor, ingen smärta, bara att vara Står på kanten, ryggen mot ett stup Har varit här förut.

Klicka här för att läsa hela »

-ANGST.

Julian Nordlander

Efter allt som jag hört Efter allt som jag gjort Strandad Vad ska jag göra, vad ska jag tro? En tomhet av rang Flera känslor utan namn.

Klicka här för att läsa hela »

Det var jag som sade nej.

Julian Nordlander

Fingrarna skakar som efter en käftsmäll Jag ser dig i någon annan ikväll Tänker tillbaka på vad jag såg Första gången vi låg En plats som av tankarna skänker ro Allt annat är placebo.

Klicka här för att läsa hela »

Skulden.

Julian Nordlander

Vi var unga Vi var blinda Jag vet inte hur man gör Det gick för fort, förlåt för allt jag gjort Praktiskt taget mitt i pannan Hur tar man bort ett ärr på någon annan?

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren