Sorgliga dikter - Sida 15

Gången

Fredrik Trulsson

Jag följer en gång som är grusad, fylld med stenar och annat hårt. Önskar ibland jag vore berusad, varför måste livet vara så svårt? Jag lär för livet, men kommer till korta, med att se någon…

Klicka här för att läsa hela »

Skolan

Alice

Läxor är svåra, livet är hårt. Barnen dom leker, jag tvinar bort.

Klicka här för att läsa hela »

Jag tror

Fredrik Trulsson

Säg tror du på himmelen, det gör inte jag, inte för undertecknad i alla fall. Konstant på väg åt fanders var eviga dag och bekymren de hopas i min hall. Om jag vore du, kanske vinst för mig, men…

Klicka här för att läsa hela »

Finns Kärlek verkligen

Okänd

Många har sagt till mig att kärlek är den största makten på jorden. De har också sagt att kärlek besegrar hat vrede och ondska. De har också sagt att kärlek aldrig kan brytas, men är det verkligen…

Klicka här för att läsa hela »

Vår fruktade vän

Vera Hillius

Ingen önskar den oro som faller De tysta tankar som sitter som galler En osynlig vän som viskar svagt Och skaver allt mer varje dag En trygghet, en vän som aldrig upphör Som snart sjunger i en bleknad…

Klicka här för att läsa hela »

Lite bitter bara

Fredrik Trulsson

Nu skiter jag fan snart i det här, ge upp och lämna mig i diket där. Vad jag än gör och vart jag än går, i helvete att något jag gör består. Nu har jag skrivit ännu en dikt och gjort min moraliska…

Klicka här för att läsa hela »

Hon flög bort

Fredrik Trulsson

Jag mötte henne ensam, i ett stilla fallande regn. hennes ögon mötte mina, hon grät och kom i mitt hägn. Vi levde en tid tillsammans och hon vid min sida gick. jag såg hennes visdom och värme,…

Klicka här för att läsa hela »

Tauno

Fredrik Trulsson

Det är nu den tiden på året, då livet åter slår ut. men det kan alltid vara din sista, så passa på och njut. Vi gick genom skärselden tillsammans, flitiga som bin, dock var du om än alltid en…

Klicka här för att läsa hela »

Livets giv

Fredrik Trulsson

Ett liv fyllt av ångest och sorger, jag hörde det kallas destruktiv. Du har gjort smärta till en vana, själv har jag gjort det till ett liv. När korten kommer till korta, jag kallar det livets giv.…

Klicka här för att läsa hela »

Plats för oss?

Fredrik Trulsson

Det finns inte plats för mig på vår jord, någonstans där jag får ordentlig vila. Inte heller för dig, sanna mina ord, blott väntan på en fallande bila. Oavsett vart vi vänder oss i världen,…

Klicka här för att läsa hela »

Människovärde

Fredrik Trulsson

Det värde en människa har sägs vara oändligt, när detta devalveras är det något skändligt. Man jobbar och sliter sönder sig i alla sina dagar, när man sen gammal och sjuk är, samhället dig…

Klicka här för att läsa hela »

Inget hopp

En Svensk Säl

Hjälp mig! Frosten har tagit mitt hjärta. Jag vill le men det smärtar. Jag. Vill. Vara. Glad. Njuta av idag. Men jag är ensam ensam i ett rum utan fönster eller ljus. Jag ser mig omkring men i mörkret…

Klicka här för att läsa hela »

Från en liten vän (RIP).

Fredrik Trulsson

Verklig kärlek besegrar döden, jag fanns och finns just där hos dig. Oavsett våra skilda öden, du kan alltid finna mig. Jag gått dit du ej kan, men väntar, vid din sida i blommande lund. En dag…

Klicka här för att läsa hela »

Abort

Fredrik Trulsson

Det svåraste beslut man kan ta, om något man skapat och vill ha. En sorg för stor att förstå, aldrig får denna lära sig gå. Man lider i tystnad men den lilla får, varken begravning eller se sin…

Klicka här för att läsa hela »

Tårarnas flod

Fredrik Trulsson

Jag reser nedför tårarnas flod och ingen följer mig på färden. Det är högst osäkert varthän den mig för, säg skall jag finna lyckan efter vägen. Jag saknar henne inte, då hon aldrig lett…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren