Sorgliga dikter - Sida 17
Jag har ett hål
Andréas Skogholm
Jag har ett hål. Jag har en längtan. Jag har en dröm efter något mer. Men det är mörkt. Och det är djupt. Jag söker, letar, men inget ser. Finns det nåt svar? Finns det nån fyllnad? Som täpper…
Klicka här för att läsa hela »INGEN SOM HÖR
Linn Sjögren
Tårar faller som regnet gör Ändå är det ingen som hör Tysta böner i brist på hopp Drömmar om att smärtan ska ta stopp En dag ska jag flyga fritt Vackert klädd i ljust och vitt Flyga som en…
Klicka här för att läsa hela »SMÄRTA
Linn Sjögren
Livet är så jävla fel Aldrig mer ska jag bli hel Ingen ser, ingen frågar Att säga är nått jag inte vågar Banka huvudet hårt Ser ni att jag har det svårt? Jag gör nått jag inte vill Det går…
Klicka här för att läsa hela »ÄRREN
Linn Sjögren
Ärr märker min hud Utan ett enda ljud Rann blod från min arm Så tjock och varm Var den mörka droppen Som rann från toppen Av min hud Utan ett ljud Som regn rinner det ner När ingen annan ser Efter…
Klicka här för att läsa hela »TRAUMA
Linn Sjögren
Ordet väcker minnen Skärper mina sinnen Håller det undangömt Önskar det var glömt Jag faller ner ner ner I mina tankar Jag vill ha mer, Mer, MER Smärta så jag bankar Huvudet hårt i golv av sten…
Klicka här för att läsa hela »ÖVERLEVNAD
Linn Sjögren
Regnet faller ner, än tårar som faller ner. Tungt och stort, allt går fort. Tankarna kommer snabbt, andra märker knappt. Hur din blick blir trött, när du önskar du dött. Efter alla tabletter,…
Klicka här för att läsa hela »TRAUMA
Linn Sjögren
Det du gjort är mörkt nu, det är glömt ju. Men inte inom mig, jag kommer ihåg just dig. Du som gav mig ärr inuti, och hel kan jag aldrig mer bli. Du kanske lever i lycka, det är dåligt kan man…
Klicka här för att läsa hela »Ser dig
Sophie
Dina skygga ögon vill men vågar inte Du visar en skugga ur ditt forna jag Stegen hörs knappt Du vill bara försvinna Likt ljusets hastighet växer din enorma energi Lika mörk som vålnaden Utan någon…
Klicka här för att läsa hela »Rösterna i vinden
En Svensk Säl
Kan ni höra alla rop på hjälp? Alla viskningar i vindarna? Alla tårar som faller, kan ni känna dem? Deras kyla? Vi huttrar, vi som går i vinden. Vi hör ropen och regnet kyler oss, med sin väta.…
Klicka här för att läsa hela »En del av mig
Flora Ivarsson
Jag öppnar min mun men ingenting kommer ut mina ord är begränsade jag kan inte andas men jag talar ändå min hjärna och käke är trötta från att försöka att inte stamma och byta ut ord precis…
Klicka här för att läsa hela »Av tiden...
Kisselord
Jag kommer antagligen bli bortglömd Bortglömd av de som jag älskar Bortglömd av de som jag saknar mest Även om vi pratar så sa vi alltid: Jag kommer finnas där för dig! Broder min! Men brödraskapet…
Klicka här för att läsa hela »Svårt att hitta dit.
Fredrik Trulsson
Säg mig vem kan jag behaga, vem orkar lyssna på mina ord. När ännu en dag blivit tagen av daga, sitter jag kvar och tänker, mord. För ingen jag lyckas beröra, förutom min kära katt. Nej ingen…
Klicka här för att läsa hela »Smärtsamma känslor
Sophie
Kärlekens svåraste känsa bubblar sakta upp då livet blir vardag Att helt plötsligt ha svårt att andas då dimman lättar Kärleksruset har sakta lämnat linsen ut i minsta detalj Blodet stelnar…
Klicka här för att läsa hela »Ute i mörk november
Thilde
Ute i mulen november kalla färger frusna händer Förvirring allt vad jag känner alltid ensam fastän med vänner tyr mig till en dyster plats trots att jag helst gjort mig av med min last Ensam i mörk…
Klicka här för att läsa hela »Mörkret
Okänd
För varje dag som går förlorar jag känslor. Hålet blir djupare och djupare, såren synligare och synligare. Att inte leva känns som ett bättre val än att behöva möta demoner. Att hitta energi…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen