Sorgliga dikter - Sida 19
Ögon som talar
T.R. Österberg
Ögon De som talar mest De som aldrig ljuger Medan munnen Kan enkelt le Men det håller inte För dina ögon kommer alltid tala Och de kan inte ljuga Ler du medan din ögon gråter Så kommer jag…
Klicka här för att läsa hela »Med välvilja
T.R. Österberg
Du sa orden med välvilja Du vill försöka Ge chansen till en enklare väg Men du inser inte De når inte fram Min isolering av problem är som karantän De kan inte tränga sig in Och mina problem stannar…
Klicka här för att läsa hela »De glänser
T.R. Österberg
De glänser De glänser vackert Men inte med en glädje De andra glänser med De framför dem Men de andra syns inte De gömmer sig Gömmer under stängda locken De vill inte inse det som hänt De…
Klicka här för att läsa hela »Det är dags
T.R. Österberg
Det är dags Den varma handen sträcker sig in genom mitt fönster Den smeker min ömma, varma kind Väcker mig ur min flykt Det är dags Att vandra genom de ändlösa vägar Ändlösa vägar genom lärdomen…
Klicka här för att läsa hela »Som sten
T.R. Österberg
Som sten Hård och kall Men med ett yttre av bumul Inbillning om att inget kan bryta de yttre Men vindar och hav De kan karva de yttre In till mitten Där jag är som svagast Dit når du med pilar Som…
Klicka här för att läsa hela »Där finner du mig
T.R. Österberg
Inget ljus Inget liv Där finner du mig I den djupaste ocean Dit ljuset aldrig når Där väntar jag Den park där barnen lämnat Där lyktorna slocknat Där väntar jag För att komma närmare dig Dit…
Klicka här för att läsa hela »Dikter är svåra
Mr. Lucas
Jag. Jag vet. Jag vet inte. Vad jag ska skriva.
Klicka här för att läsa hela »Honesty
Clara Lind
I tried to tell you Over and over again But the image of your face drowned in tears from receiving too much honesty and sorrow Kept winning over my need to tell you Over and over again - dad
Klicka här för att läsa hela »Min tomma hand
T.R. Österberg
Ta min hand Dra mig in i ljuset Där du lever Dit jag strävar Ta min hand Innan de kommer Innan sirener hörs igenom mörkret Innan jag faller Djupare Ta min tomma hand Dra mig in i ljuset Släpp inte…
Klicka här för att läsa hela »Tänk dig att kunna gå på moln
T.R. Österberg
Blank, det är blankt. Som om mitt huvud var tomt. Men de är de icke, de är fullt, fyllt av demoner. Men den lilla yta, där jag kan finna ro är blank, för de är min önskan, att bara kunna gå i…
Klicka här för att läsa hela »Uppe på kanten finns liv
T.R. Österberg
På klippan av liv, finns på andra sidan död Hur berätta jag för solen, att dess närvaro blott äro ovälkommet Hur ska jag be molnen att släcka min törst med sitt piskande regn mot min hud Hur…
Klicka här för att läsa hela »Saknad
Utanför
Fler skulle värdesätta tiden vi har om dom saknade någon som ja För jag ser på klockan och undrar om den är samma tid där du är På en millisekund som du försvann För du for så långt bort…
Klicka här för att läsa hela »Bläckpenna
Utanför
Att inte ha något att skriva om Är som drömmar av bläck som har tagit slut
Klicka här för att läsa hela »Oavsett vad du gör, så kommer det alltid finnas en asiat som är bättre än dig på det.
Tobbe M.
Bara för att andra tycker att du är bra på något, betyder det inte att du är det. Bara för att du tror att du är bra på något, betyder det inte att du är det. Bara för att du är bäst, betyder…
Klicka här för att läsa hela »Vilken sekund som helst
L Saga V L
Det går över, säger dom Ber att dem talar sanning Är rädd att jag inte klarar mer För det känns som att jag kommer trilla ihop med all denna tyngd i bröstet /Saga V
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen