Sorgliga dikter - Sida 18

Fågelsång

Kisselord

Jag älskade henne också Men det var för det mesta ord förstås Jag älskade henne också… Även om det sårade mig för det mesta Sorgen som fanns, hjärtan som brann ner Broar som brändes Hopp…

Klicka här för att läsa hela »

Vad har jag gjort?

Kisselord

Jag älskade henne en gång… Hennes sinne var rätt för mig… Men hon svek mig lika hårt som en blixt från skyn Jag har gråtit i 4 år På grund av vad hon hade gjort Min kärlek räckte inte till……

Klicka här för att läsa hela »

Vackra lilla du

Utanför

Vackra lilla du Med en bild som inte är sann Bland dagar och nätter Bland aska och brand Vackra lilla du Med en brusten tro Gudar som aldrig var för dig Och allt som du lämnar efter Vackra lilla du…

Klicka här för att läsa hela »

De färgglada golven

KW

De färgglada golven KW - 9/1-2021 Jag står i badrummet med tårarna i ögonen, på kinderna och överallt. Det är utsmetat över hela mig. Jag känner kalla droppar på mina tår och tittar ner. Jag…

Klicka här för att läsa hela »

Aldrig, aldrig mer

Utanför

Aldrig, aldrig mer kommer jag få lita på nån. Aldrig, aldrig mer får jag vakna upp igen, och känna hennes hår. Aldrig, aldrig mer behöver jag säga som det är. Aldrig, aldrig mer kommer vi gå…

Klicka här för att läsa hela »

Rätt svart

Fredrik Trulsson

Jag vaknade i morse, trodde allting var som förr, men efter en stund jag insåg, att jag gläntat på helvetets dörr. De mina, de finns ej mera, mina vänner orkar ej, och passa dig min gode vän, det…

Klicka här för att läsa hela »

En dag frid - Lotta adjö

Fredrik Trulsson

En ängel kom fram till mig och sa, Jag har något, är någon som du alltid velat ha. Instinktivt jag kände att hon hade fått allt rätt, Att leva på riktigt förutan henne, inte blir lätt. Vi båda…

Klicka här för att läsa hela »

Saknad och vemod

Fredrik Trulsson

Har hört om lyckliga människor, som går i hela, rena skor. Det sägs att alla kan lyckas att bli, mer än ett moln som snabbt passerar förbi. Jag trodde en gång att vemod och sorg, var något mot…

Klicka här för att läsa hela »

Besk Sockervadd

Pascal ÖT

Kvinnans gestalt ska vara len och öm men de flesta är tomma och sträva Jag är nog också tom du med vi saknar fyllning du och jag varför flinar du åt vår död frågade hon bara en dåre kan tänka…

Klicka här för att läsa hela »

Godisask med kvinnosmak

Pascal

Surt, salt och sött olika smak i en ask mest finns sura och salta sur smak kan kännas söt men bedrar och lämnar sår obehag i flera dar besk smak får dig att spy ger avsmak du skulle aldrig kunna…

Klicka här för att läsa hela »

Dags...

Fredrik Trulsson

Jag hör inte hemma i himlen, kan inte leva här på vår jord. För någon kom och tog ängeln, kvar fanns jag och ett fåtal ord. För ingen kan verkligen leva utan vänner, nej mol allena skall inte…

Klicka här för att läsa hela »

Ett fruset blad

Fredrik Trulsson

Natten är stilla över land och stad, från ett träd faller stilla ett fruset blad. Medan fullmånen över allt lyser och familjerna därhemma myser. Det är än en gång advent, känns som ingenting…

Klicka här för att läsa hela »

Sakta mot ljuset gå.

Fredrik Trulsson

Det finns en sal på lasarettet, där ingen längre bor. Kan det vara på det sättet, att någon slitit ut sina trasiga skor? I rummet låg Rachel, till 3 barn, alla fina, en mor. En kvinna sårbar och…

Klicka här för att läsa hela »

...i elden!

Fredrik Trulsson

Du räddade mig ur askan, men till elden snabbt jag for. Ja förklara för mig den som kan, hur man räddar mig ur ondskans klor. Jag borde tänka framåt, måhända tänka rätt, Men jag färdas bara…

Klicka här för att läsa hela »

Du ler

T.R. Österberg

Du ler Din ögon ler Din mun ler Din kropp ler Jag ler Men inte mina ögon Inte min kropp Men min mun ler Du ler åt lögnen Du vet inte sanningen Men jag ler inte åt lögnen För jag vet sanningen Men…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen