Andréas Skogholm

Andréas Skogholm

Jag är gift och har tre barn. Arbetar som Pastor i en församling och gillar att skriva. Det blir mest dikter men en och en annan novell slinker igenom.

Publicerade verk: 3
Medlem sedan: 2021
Författarens länk

Författarens dikter:

Jag har ett hål

Andréas Skogholm

Jag har ett hål. Jag har en längtan. Jag har en dröm efter något mer. Men det är mörkt. Och det är djupt. Jag söker, letar, men inget ser. Finns det nåt svar? Finns det nån fyllnad? Som täpper…

Klicka här för att läsa hela »

Döden

Andréas Skogholm

Döden omringar oss, Som den alltid gör. Men den är närmare nu, I livsdansen, liemannen för. Vi vill ducka, byta partner, Trots att det inte går, Döden är musiken, Liemannen trampar på våra tår.…

Klicka här för att läsa hela »

Igen.

Andréas Skogholm

Försent igen ofta natten kommer för snabbt Tidsbegreppet igen borta kvällen fanns ju knappt Sömnen igen utebliven fast i dåligt mönster Morgonen igen given Solen genom mitt fönster Tröttheten…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren