Fredrik Trulsson

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad.
Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig!
Är du mer nyfiken, samt modig, så finns jag här för dig, välkommen!
Mörk, vacker, passar till allt. Vad är jag? ;-)

Status: Guld författare
Publicerade verk: 445
Medlem sedan: 2019
Författarens länk

Författarens dikter:

Astronomi

Fredrik Trulsson

På himmelen jag såg, en stjärna i natten, blinka mot mig, jag log tillbaka. Den hade nog rest, sen innan jag föddes, men nu var vi där, strålade mot varandra. Jag fick se en ljuspunkt, fann ett…

Klicka här för att läsa hela »

Rebecka

Fredrik Trulsson

Hur kan det vara nog med en Rebecka, när inte ens två skulle kunna göra mer. För att behovet av hennes godhet täcka, eller ge ett enda uns mer än allt hon ger. Det finns bara en väg till himlen…

Klicka här för att läsa hela »

Skriket

Fredrik Trulsson

Ett ensamt, övergivet skri i natten, varför skall någon så dåligt må. Långt över näsan bara livets vatten, säg skall du någonsin över ytan nå? Det firas som vanlig detta år igen, medan du…

Klicka här för att läsa hela »

Rädd för spöken?

Fredrik Trulsson

En stor flicka snart fyllda 11 år, ligger och gråter emot katten. Fullt påklädd, trots att det är vår, hon vet, nu så stundar natten. Hennes mor gick bort i cancer, nu är det bara pappa och Siv.…

Klicka här för att läsa hela »

Frågor utan svar

Fredrik Trulsson

Det hörs ett mullrande ljud ifrån öst, är det så att det sakta närmar sig? Får vi kanske leva ifred till det blir höst, kämpar de vidare för dig och mig? Vem kan klaga när andra lyder, när…

Klicka här för att läsa hela »

Vilken tur eller otur

Fredrik Trulsson

Vilken tur eller otur När du tänker goda tankar, Ser saker på ett positivare sätt. På gåvan att du hemåt vankar, Eller någon din middag berett. Det finns andra människor som lider, Kanske mer,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren