Sorgliga dikter - Sida 20

Bryt min tystnad

L Saga V L

Omringad av vänliga fiender, sitter jag med benen i kors Rädd för det enkla som väntar Ignorerar den obekväma stämningen inom mig, min upprepade oro ständigt skapar Mina ögon drunknar i den vita…

Klicka här för att läsa hela »

Bryt min tystnad

Saga

Omringad av vänliga fiender, sitter jag med benen i kors Rädd för det enkla som väntar Ignorerar den obekväma stämningen inom mig, min upprepade oro ständigt skapar Mina ögon drunknar i den vita…

Klicka här för att läsa hela »

Varm hjärta

En Som Skriver Ibland

Att vara oattraktiv med ett varmt hjärta ger inget liv

Klicka här för att läsa hela »

Torkat ut

En Som Skriver Ibland

När mina ord Har torkat ut Finns inget liv

Klicka här för att läsa hela »

Stad & broar

En Som Skriver Ibland

Jag går längs staden kant när kylan väcker mig inifrån och mörkret har lagt sig utanför land Billjus glimmar i det mörka blanka som juleljus innan helgerna tar fart och insikten sakta yr fram…

Klicka här för att läsa hela »

Gråta tills en flod har bildats

Moa Essenberg

Vatten rinner ned på ditt golv kanaler genom hela huset blöter ned både matta och golv Papper torkar dina spår men detta papper är snart i sina snår Man ska ej underskatta dess kraft dess kraft…

Klicka här för att läsa hela »

Tillbaka igen

En Som Skriver Ibland

När drömmar tar slut och verklighet skapar vägar där du aldrig velat att ta När fantasi är en dröm där du aldrig velat att va När tiden har runnit ut och givit dig tankar där aldrig velat att…

Klicka här för att läsa hela »

Nånting djupt

Skrrt

Visst vore det sorgligt att vara själv i en värld utan människor, tänk att då vara själv i en värld med miljarder av människor.

Klicka här för att läsa hela »

Ovissheten

Lillmull

Tystnaden, min gamla goda vän. Plötsligt var du borta och jag känner mig återigen ensam. Vart tar värmen vägen, jag är så kall och frusen. Nu är det tid för sorg och bearbetning, vad kommer…

Klicka här för att läsa hela »

Det som sakta försvann

En Som Skriver Ibland

Jag har alltid vetat vart jag velat att gå Fast ångesten har fångat allt det ja aldrig kommer uppnå Jag har alltid känt hur ondska har fått mig att vända om Där egoismen har frodats för ja vill…

Klicka här för att läsa hela »

Så ensam

Ken Knight

Ensam. Jag känner mig så ensam. När de som var mina vänner, nu är borta, känner jag mig ensam. Jag känner blickarna i sticka min rygg när jag går de regnblöta gatorna fram och tillbaka. De vet…

Klicka här för att läsa hela »

Krigsbarn

Inga-Britt IB Gustafsson

Barnens ögon visar skräck ångest Barnens öron hör bomber dödsskri Barnens munnar ropar ljudlöst hest Barnens själar trasas sönder eviga sår - FÖRBANNADE KRIG!

Klicka här för att läsa hela »

Mitt livs slagfält

Fredrik Trulsson

Jag satt i ruinerna och såg ut, medan mitt liv stilla ebbade ut. Över där jag en gång bott men förlorat, oavsett hur jag klagat och horat. Från den plats som aldrig blev ett hem, blev jag bortkörd…

Klicka här för att läsa hela »

Du gick för långt

En Som Skriver Ibland

Du gick för långt Du gick så långt att du inte hittar tillbaka till mitt hjärta

Klicka här för att läsa hela »

You left without goodbye

Daniel Gussander

You disappeared in the cold night An emptiness filled my soul Darkness took a place in my heart My words broke you down When i was trying to bild you up The tears in you're eyes Cut me like a knife I…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen