Sorgliga dikter - Sida 22

Vem är jag?

Ronnie Olsson

Alltid vara till lags följa lövens dans i vindarnas regi inte vara till besvär för någon låta dig tämjas och tysta ditt jag känna hur glöden sakta slocknar falnar i en tidigare brinnande själ…

Klicka här för att läsa hela »

Svaghet

Jezzie66

Sakta tappar jag fotfästet, faller om och om igen Vill bara att någon håller om mig Behöver höra positivt och få en klapp på min rygg Kanske för en sekund kan jag känna mig trygg Ingen ser striden…

Klicka här för att läsa hela »

Äter upp mig inifrån

Jezzie66

Smärtan äter upp mig inifrån och ut Önskar allt tog slut Livet är kort Vill njuta av nuet springa och hoppa mitt liv är en jäkla soppa Känna sanden mellan mina tår Dyka ner i havet I solnedgången…

Klicka här för att läsa hela »

Faller från rymden

Jezzie66

Jag faller, faller, faller Inget tar emot mig faller länge Rädslan slår mig hårt Vimsig och yr Svävar Faller fortare Paniken stryper mig Domnar bort Svartnar Faller än Det finns inget stopp Ingen…

Klicka här för att läsa hela »

Varför

Inga-Britt IB Gustafsson

Varför... tog han det så hårt att han måste ta sitt liv inget jobb är värt det Varför... lämnade han tre små barn och sin älskade i sorg för ett sketet jobb Varför... kan vi inte längre ha…

Klicka här för att läsa hela »

Men ingen höll min

Gabriel Andersson

Nu när vi vandrar över älven Griper min frusna hand din Då inser mina kalla händer Att ingen håller min Vänern har stilla vatten Tösens leende är lagom Låt mig nu ta ratten Och leva den dagen…

Klicka här för att läsa hela »

Vinnare och förlorare

Fredrik Trulsson

Att simma motströms hela livet är en plåga, något stort dock i att hoppa i igen och våga. Du sitter fast, dina tinningar dunkar på, Är det föraktligt att behöva leva så? Med ett misslyckat förflutet,…

Klicka här för att läsa hela »

Titanic

Fredrik Trulsson

Kan man drunkna ovan vatten, jo men visst. Hugga av sin sista ömkliga kvist. Här sitter jag, ser blodet sakta flyta, medan hoppet ganska snabbt det tryta. Kanske dags att ringa någon, orkar ej, för…

Klicka här för att läsa hela »

Det rusade förbi

Fredrik Trulsson

Det enda som längre finns kvar, är längtan till det som en gång var. Ibland en lycklig stund, ingen rädsla för John Blund. Än en gång med gamla vänner, de man verkligen på djupet känner. Slutet…

Klicka här för att läsa hela »

Mörka drömmar - Den försvunna dikten

Fredrik Trulsson

Nu sitter jag ensam och skriver igen, dikter om tårar och nöd, men bara för mig och aldrig om dig, som jag älskar till min död. På ett iskallt hotellrum, där samlas alla mina fiender och för var…

Klicka här för att läsa hela »

Tack för din tid

Fredrik Trulsson

Du har nu fått fara, dit där inga sorger bor, dit alla sedermera kommer, både syster och bror. Där du nu vilar för evigt med din högt älskade man, och vi som blir kvar stilla hoppas, på att vi…

Klicka här för att läsa hela »

R.I.P.

Fredrik Trulsson

Alla har ju haft en mormor, men ingen så fin som min, om du bara lärt henne känna, du önskat att hon var din. Hon skapade för oss trygghet, när allt som svårast var. Dessutom var hon gift med en…

Klicka här för att läsa hela »

Ska sanningen saluföras?

Bengt Malmsten

Det var någon som sa: ”Berätta nu vad som hänt!” Sedan sades sanningen. Då bestämde de sig. De tre skakade på huvudet. Sedan kom aggressiviteten. Sedan haglade anklagelserna. Sedan kom fördömandet.…

Klicka här för att läsa hela »

Bara jag

Bengt Malmsten

Den Du ser är bara jag Jag visade mig för dig en dag Betydde detta möte någonting? För mig var det allting...

Klicka här för att läsa hela »

Jag vill inget veta - ännu

Bengt Malmsten

Du måste förstå men jag vill ingenting veta. Du är min dröm och jag vill behålla den levande I det nattsvarta mörkret är Du min glädje I det totala mörkret och den stora skymningen Du finns…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen