Sorgliga dikter - Sida 24

Rohypnollitteratur och knullpoesi

Christoffer Andersson

Rohypnollitteratur och knullpoesi, vitterhetens chockfrenesi. En bitter sanning spänner sin idegran: fluktande kukar efter vätskeorgan. När domnades vi i driftens tecken, när somnade vi med gungande…

Klicka här för att läsa hela »

Floden utanför min dörr

Ronny Feghali

Du tror att ingen förstår Jag vet att du gör vad du förmår Du tror att ingen ser men jag vet att du gör inget fel Dina tårar dom skapar en flod Jag vet för den går utanför min dörr och fyller…

Klicka här för att läsa hela »

Jag hör

Ronny Feghali

Jag hör vad ni tänker och ser vad ni skänker Ni tänker "han där" och vad fan gör han här Därför har jag byggt upp min egna lilla borg Höga torn och tjocka väggar och den vaktar jag med min…

Klicka här för att läsa hela »

Taggar av sorg

Ulrika

Taggar av sorg i midnattslaget lindar in mig gåtfullt i en labyrint svår att ta sig ur istället rister jag mig på de vassa bladen jag går längst in i labyrinten ensam i en mörk tät dimma livet…

Klicka här för att läsa hela »

Ensam i en värld full av liv

Anonym

Här sitter jag, ensam vid bordet. Så känns det iallafall men jag vet att där är människor runt omkring mig som gapar och skriker men allt jag hör är dova ljud. Ungefär som om man stod utanför…

Klicka här för att läsa hela »

Lasse liten

Fredrik Trulsson

Du föddes för att leva, inte för att dö, stackars Lasse liten. Oälskad av mamma, bortglömd av din far, stackars Lasse liten. De skrattade rått, gav dig ordentligt med spö, stackars Lasse liten,…

Klicka här för att läsa hela »

Ett åskväder i juni

Viskningarivinden

Utanför fönstret strömmar sekunderna förbi. Jag märker det i antalet regndroppar som smattrar på rutan. Hur en blixt avlöser en annan. Inne känns det som att tiden står stilla. Allt är tyst.…

Klicka här för att läsa hela »

The fire inside

Tuva

I have a fire that needs to come out. In my head I scream and shout. I don't know how and when, but soon it will explode, what then? How do I release this feeling inside, when will it finally feel the…

Klicka här för att läsa hela »

Mamma

Minna Lindberg

Det finns dagar då jag pustar ut för att du inte är här. Andra dagar kan jag dö för att få vara hos dig. Det fanns ingen som skrämde mig som du. Men inte heller någon jag älskat så innerligt.…

Klicka här för att läsa hela »

Ouroboros

Christoffer Andersson

I am a warrior, and also my own foe. My mind taunts me, darkness shrouds my judgement. Everyday i walk onto the battlefield, wearing my heavy armor, constructed of self-loath & confusion. I dread the…

Klicka här för att läsa hela »

Panikångest

Rebecca Billger

När alla andra sover så är du vaken Vaken i mörkret, tyst och tomt Tomt på de tankar som tillsammans med ögonen slutit för dagen. Då ålar du dig fram likt en orm Som en orm har gömt sig i buskarna,…

Klicka här för att läsa hela »

Sökaren

Fredrik Trulsson

Jag har sökt i alla väderstreck, många platser på vår jord, offrat såväl liv som lust, använt pengar och vackra ord. Jag har givit tills inget fanns kvar nu kvarstår ingenting för mig, tänkt…

Klicka här för att läsa hela »

Slitna skodon

Fredrik Trulsson

På planeten där vi bor, går många med trasiga skor. Somliga med sår på själen, liksom en sten under hälen. Vissa med ett liv helt ur balans, de som aldrig fick någon chans. De svagaste, fattiga…

Klicka här för att läsa hela »

En blomma på ängen

Cecilia

På ängen långt från buskar och snår, en ensam liten blomma står. Hur mycket hon än önskar och ber, så är det ingen som ser. Det värker och det bränner, Men ingen fattar att hon också känner…

Klicka här för att läsa hela »

I rännstenen

Fredrik Trulsson

Där ligger du i dvala, som en rejält berusad svala, utan förmåga att tala, vi hade det liksom på känn. Lycklig du var men ned dig gick, tog ett glas för mycket sa hick, ännu en sliten men glad…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen