Sorgliga dikter - Sida 26

Samma visa

Fredrik Trulsson

Sargat är åter mitt hjärta, av någon som jag kallat fin. När hon kommit, sett och segrat, förlusten som vanligt är min. Jag ville så innerligt gärna, få känna mig lite värdefull en gång.…

Klicka här för att läsa hela »

Kärlek kommer, kärlek går.

Fredrik Trulsson

Som en flämtande låga, i all ensamhet och plåga. En aning om stundande brand, ur värmen från en hand. Ett leende ansiktes ljus, tröstar själen likt skogen sus Aldrig får den sova, i vars hjärta…

Klicka här för att läsa hela »

När vänskap rostar

Fredrik Trulsson

För ganska längesen, så hade jag en vän. Sen blev hans ego för stort, smal och snygg men inuti en lort. Nu lever han utan riktiga vänner, omgiven av folk som han ytligt känner. Fina minnen vi har…

Klicka här för att läsa hela »

I tomhet

Fredrik Trulsson

När allena i mörkret du vandrar och saknar är allt du gör, de tomma djupen du färdas och din känsliga själ den dör. När dina så kallade vänner, har gått och du ensam står kvar, du skriker…

Klicka här för att läsa hela »

Eller hur

Fredrik Trulsson

De säger att man ger och får, att gott kommer till den som väntar. Själv ger jag mitt allt, ser hur åren går och gör för andra, men förblir en som längtar.

Klicka här för att läsa hela »

Mer murar, less merry

Fredrik Trulsson

Förtjänar inte kärlek, för trasig för lycka och ro. En trött kropp som gjord för smälek, för rädd för att bygga en bro. När hoppet om värme försvinner, med tron på en medkännande kram.…

Klicka här för att läsa hela »

Spegel, Svarta Spegel...

Paul Claren

Bortvald, Du blir aldrig prioriterad först, Du är ej efterlängtad, inte efterfrågad, ingen visar dig sitt intresse, ensam, ständigt själv, isolerad, du känner tomhet... tomhet... Leenden och vänskapliga…

Klicka här för att läsa hela »

Smärtans ögonblick!

Ingrid Jonsson Aasen

En tanke så djupt berörande! I ögonen ses smärtan som öppnar ditt hjärtas rum lite på glänt. Det innersta där det görs så ont att tårarna faller ned och formar en hopplöshet i rummet blir…

Klicka här för att läsa hela »

Och himlen brann

Gunilla Eborn

Och himlen brann När du försvann En dag som gått Men ej förstått Med kärlek stor I hjärtat bor I längtan gömt Det jag ej glömt Jag ej dig ser Och aldrig mer Hör vacker röst Finns ingen tröst…

Klicka här för att läsa hela »

Ögon i dimman

Gunilla Eborn

I dimman och mörkret mötte jag din blick och trots att du nästan blundade såg jag dina ögon det gnistrade till som ett stänk av silver och den blå färgen var ännu starkare Du öppnade munnen…

Klicka här för att läsa hela »

Det föll en tår

Gunilla Eborn

Det föll en tår från himlen ner det föll en tår som ingen ser Den landade på rosig kind sen den svävat i en vind Det föll en gråt i denna stund från den kind som var så rund Det hördes sång…

Klicka här för att läsa hela »

SKAMMEN

Bo Grapenskog

SKAMMEN Bara 46 procent fick igenom att de skulle få 250.000 kronor för ett förlorat liv. För det är just det,det är. Ingen kan förstå hur det är att bli utsatt så som många blev,inklusive…

Klicka här för att läsa hela »

När alla stjärnor faller ner

Gunilla Eborn

När alla stjärnor faller ner När alla sånger slutat har Då ser jag aldrig någon mer Då inte du ens finnes kvar När alla klockor slutat slå När alla munnar slutat le Då kan jag ej till dig mer…

Klicka här för att läsa hela »

Maktlöshetens brev!

Ingrid Jonsson Aasen

Du ser icke bakom min blick Hur mitt hjärta brister av missmod Har så mycket ge men smärtan Hindrar din dag Dagar som tidigare var så lätta Du levde i ett liv utan en tanke Lätt som steget gjorde…

Klicka här för att läsa hela »

Smärtans brunn!

Ingrid Jonsson Aasen

Livet drar en tråd genom livet Stanna opp se ned genom smärtans brunn En syn som gör dig ständigt påmind vara icke var Sträck ut en hand ty dagen närvarar i skimret Av ett hjärta som brister som…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen