Sorgliga dikter - Sida 25
Jul, hurra?
Fredrik Trulsson
Julen är här, hurra! Klappar och mys, vad bra! Eller bara ännu ett år förbi, men fira på alla ni. Som har det bra med varann, framför en gran så grann. Medan de som sitter utanför, era glada…
Klicka här för att läsa hela »Ida
Fredrik Trulsson
Från flicka i flaggstång till kvinna och vän, du alltid var med mig och ler gör jag än. För humor och charm hade du i överflöd, så trogen, så vacker, fick känna din glöd. Nej aldrig du svikit…
Klicka här för att läsa hela »Ensam
Fredrik Trulsson
När gästerna dig lämnat och vännerna gått hem, dina släktingar de sviker och din familj kallar dig vem. Du ligger på en soffa och bara längtar bort, från det liv som du av en grym gud har fått.…
Klicka här för att läsa hela »Jag saknar dig...
Okänd
Allt jag såg var ljus. Allt jag ser är mörker. Jag kände glädje. Jag känner smärta. Minnen av dig värker. Det finns ingen lycka längre, inte utan dig. Min Styrka försvinner efter varje slag…
Klicka här för att läsa hela »Grå sten
Oscar
Se en sten så grå och ensam snart så förstörs den sakta sakta om och om igen
Klicka här för att läsa hela »Etableras i undergången
Ökänd
Nu har vi nått till den punkten Där hela familjen är stationerad Alla bröder Med varsin flickvän Och bostad Mamma och pappa Är klara som uppfostrande vägvisare Nu ska vi göra vår grej Fast jag…
Klicka här för att läsa hela »Sorg
Amanda Forsén
Sorg är det ända jag känner det är som ett stort djup hål som aldrig tar slut. Du bara faller och faller. Du känner ensamhet och besvikelse. Du är alltid utanför och den som aldrig får vara med.…
Klicka här för att läsa hela »Viljan Att Gråta
Lukas Bergman
Suktan efter tårar, starkast är när natten smugit sig på, och oron den tär. Ty längtan till att försvinna, starkare gror när tårar ej kommer, trots att viljan är stor.
Klicka här för att läsa hela »When the guy you like just want to be friends!
Pamela Clayton
He cared so much about me before, now he has taken a step back. I have to accept that he just want to be friends, nothing more. I just have to think that is better than nothing. I dont want us to be enermies.…
Klicka här för att läsa hela »Den vän jag hade
Fredrik Trulsson
När jag tänker på min vän, kommer tårarna till mig igen. Så härlig, så trofast, så sann, det aldrig funnits en bättre man. Vi höll ihop i vått och torrt, till den dag då han vände sig bort.…
Klicka här för att läsa hela »Vara lycklig som du.
Rickard
Vi möttes i vintern, nära min kant Tusen minus, blixtförälskad och sant. När handling och tanke gav samma svar. Innan jag tappade självförtroendet och stod här blottad och bar. Nu när jag längtar…
Klicka här för att läsa hela »Det tunga molnet
Fanny
Varför finns du molnet? Vad vill du mig? Kan du inte bara lämna mig? Ett liv utan dig skulle kännas perfekt Kan inte du och din tunga dräkt bara försvinna? Jag vill leva nu. Men molnet du låter…
Klicka här för att läsa hela »Drömmarnas Land
Jack Nordin
Av allt och ingenting så tog jag mig fram. Till porten där änglarna sjunger mitt namn. Där jag tänkas träffa alla jag gått miste om, där dem väntar med jubel och sång där saknaden syns i glimmer…
Klicka här för att läsa hela »Amazonas brinner
Regina Udd
Amazonas brinner och glaciärerna försvinner. Så många bränder i så många länder. Jag ber en vänlig bön nu för miljön. Vissa stunder känns det som jorden går under. Amazonas brinner och tårarna…
Klicka här för att läsa hela »Bakom en Mask
David RB
Fyra löv på en gren. De står helt stilla. Ingenting får de att röra på sig. Inte ens vibrera en millimeter. De väntar. Väntar på att dö. De är fortfarande vackra. Men inte länge till. Det…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen