Sorgliga dikter - Sida 27

Jag läser ditt brev

Gunilla Eborn

Jag läser ditt brev som du skrev just när solen gått ner Ser framför mig huset och bryggan i bakgrunden Förstod inte först att det var ditt sista brev du skrev Trodde bara att du berättade att…

Klicka här för att läsa hela »

Den där kvällen

Gunilla Eborn

Den där kvällen var inte som andra och jag blundade och låtsades att jag var någon annanstans min kropp var där men inte min själ den fick du aldrig komma åt Sen blev ingenting längre som förut…

Klicka här för att läsa hela »

Tick-tack

Sita Noori

Varje morgon räknades. Livet var en fest som varade varenda, fantastiska soliga morgon och blå stjärniga kväll. Livet var en dans, jag levde i min fantasivärld med Disney prinsessor och Barbie-dockor,…

Klicka här för att läsa hela »

Dags att ta farväl

Gunilla Eborn

Dags att ta farväl av en tid av glädje och lycka En lycka så stor som stannar kvar i mitt hjärta för evigt Du var mitt livs kärlek mitt allt min andra hälft Men ödet ville annorlunda med oss Den…

Klicka här för att läsa hela »

Blicken är varm

Gunilla Eborn

Blicken är varm precis som ditt varma hjärta Hjärta som brann för alla som behövde Behövde dig gjorde många Många som inte själva gav Gav till dig av sin kärlek Kärlek som genomsyrade ditt…

Klicka här för att läsa hela »

Lidande

Susanna Ångström

Hemlighet Utan oro, ej heller egen skuld bär jag inom mig djup smärta En hjärtlig outtalad hemlighet Odelad sanning, innerligt begravd Vandrar genom de många timmarna Sinnena förseglade i plåga…

Klicka här för att läsa hela »

Ärr

Okänd

Jag kommer aldrig glömma Jag har ärr som påminner mig Men ärr försvinner med tiden Men när ärren bleknat Finns såren kvar

Klicka här för att läsa hela »

Vattnet

Jacqueline Rennerfelt

Jag visst är det skönt när du trycket släpper, så regnet kan falla. Men stackars regn som så länge väntat, ivrig till att släppas fri. Så synd då att när hon väl anlänt, glädjas inte du.…

Klicka här för att läsa hela »

Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig

Bo Grapenskog

Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig Hjärtats ord kan jag inte få fram Rösterna i huvudet lämnar aldrig mig Smärtan djupt inne i min själ flyr inte undan Mörkret riktigt tar över läcker över…

Klicka här för att läsa hela »

I tusen bitar

Tindra Fins

Ser mig själv, i skärvor Från mig själv, ett brustet glas Säg icke, att du är osann Att du är blott en dröm

Klicka här för att läsa hela »

DEN BORTGLÖMDA STUGAN

Bo Grapenskog

DEN BORTGLÖMDA STUGAN Den igenväxta grinden låg där som ett monument om svunnen tid Gården var nu så beväxt att stugan syntes knappt Stugan var nu ett skelett av vad den hade varit Tänk så många…

Klicka här för att läsa hela »

ÅNGEST EN KLOCKA SOM ALDRIG SLUTA TICKA

Bo Grapenskog

ÅNGEST EN KLOCKA SOM ALDRIG SLUTA TICKA Ångest,ångest,ångest Det påverkar hela dig Andningssvårighet Man tror man blir tokig Ångest är en klocka som aldrig sluta ticka Med ett konstant ringning…

Klicka här för att läsa hela »

I Min Stad

OneInAMillion

I staden där jag är uppväxt går jag längs med gatan. Grå och fyrkantig. Ödslig och folktom. Inte alls så jag minns det. Butiker lägger ner. Dessa gatorna brukade mina kompisar gå på, nu är…

Klicka här för att läsa hela »

39 saker du aldrig fick veta.

Ökänd

1. Ångesten äter upp mig varje dag. Ibland behöver jag hjälp med den. 2. Ofrivillig ensamhet är bland det värsta jag vet. 3. Jag skriver dikter som ingen får läsa. 4. Mina vänner är min familj.…

Klicka här för att läsa hela »

Kom inge vart

Moa Essenberg

Hon springer och springer men kom inge vart. Känslorna bankar och tårarna blöder. Springandes mot mig kommer hon som ingen vet. En läskig typ som bara vet. Dunkandes slåss hon och kämpande mot gråtet.…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen