Sorgliga dikter - Sida 28

Man kan om man vill

Jossan

Ett skrik i natten kan skärra en själ Som en kulspruta eller ett draget gevär Kanske en känsla eller ett jobbigt begär Kan göra så vi slits isär Människor som vet vad dem vill Kan få en att…

Klicka här för att läsa hela »

Mörker

Moa Essenberg

Ensam vandrar hon genom dem kalla sidorna. tomheten ekar i hennes själ och tårarna föds. Susande försvinner hennes medvetna Allt är mörker en svart dimma täcker hennes lock Susande skickas lövliknande…

Klicka här för att läsa hela »

ETT TILLSTÅND AV INGET

Bo Grapenskog

ETT TILLSTÅND AV INGET Vad har vi att förvänta livet kan vara väldigt skört Tanken på att inte kunna andas Att känna kärlekens doft Tänk när vi hade allt kärleken,jobb och barn Vi tänkte i…

Klicka här för att läsa hela »

BÖN

Klara M Busic

BÖN Och jag ska dö med dig i natt försvinna i spåren av dina tankar Och du ska se mig som liten och maktlös Förtvivlad och rastlös Slö och sjuk Förfallen och värdelös... Nej, älskling, det…

Klicka här för att läsa hela »

LINDA VARFÖR GÖR DU SÅ?

Bo Grapenskog

LINDA VARFÖR GÖR DU SÅ? Linda varför gör du så Det sa du inte,det sa du inte i går Linda varför gör du så Här står jag som ett fån Och vill här ifrån Här står jag nu och församlingen…

Klicka här för att läsa hela »

Döden sa:

Bo Grapenskog

Döden sa: Ditt liv skall snart ta slut vi är de som kan detta absolut Vapnet stal hon och gick iväg i solen tryckte av inget annat rörde sig i vinden än kjolen Så köp detta erbjudande för nu är…

Klicka här för att läsa hela »

Fasaden

Klas Stenborg

Fasaden håller sig skört ihop, problemen staplar på hög. En fjäder nuddar vid fasaden, som sedan faller ihop.

Klicka här för att läsa hela »

Grå regnbåge

Klas Stenborg

En mörk himmel reflekterar, det som ur tankens värld flödar i hjärtat tittar solen fram, i hopp om att lysa upp tillvaron men regnet slår mot solstrålarna, och skapar en grå regnbåge.

Klicka här för att läsa hela »

Cellotoner 2

Klas Stenborg

Jag vandrar i tankens värld, och hör cellon spela en acceptans har uppenbarat sig, att även cellon måste spela eftersom det finns ingen flykt, från cellotonerna Den börjar nu integrera, med själens…

Klicka här för att läsa hela »

Lyckliga sidan

Klas Stenborg

Jag knackar på dörren, till den lyckliga sidan, Jag har knackat på dörren, till den lyckliga sidan, Jag slutar knacka och inser, att jag framför mig har, en blodig stenmur.

Klicka här för att läsa hela »

BÄTTRE EFTER DÖDEN

Bo Grapenskog

BÄTTRE EFTER DÖDEN Hur mycket älskar jag honom Låt mig räkna sätten Jag älskar honom både,brett djupt och högt Min själ når han när känslorna sviker Att bara få leva och känna hans närhet…

Klicka här för att läsa hela »

Sorgens hav

Elina

Nu kommer känslan igen. Varje tår är en flod och alla räknade blir ett hav. Jag drunknar. Det svartnar för ögonen och hela kroppen är fylld av detta hav. Varje flod är en egen smärta, hugger…

Klicka här för att läsa hela »

Rysk risk

Volodymyr Knyr

Om en besökare är rysk, för en ägare det är risk.

Klicka här för att läsa hela »

Till min far

Alexander Mats Jari Lundberg

När jag nu tänker tillbaka på den tid som har gått. Får det mig att önska att kunna rätta till dom fel jag begått. Klockan den tickar och tiden den går, I och med det kan jag nu förstå, att…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen