Sorgliga dikter - Sida 29
Ensam kärlek
Lovisa
Jag har inte glömt Kommer aldrig få tillbaka den jag en gång var Är tom lämnade den som gjorde mig glad Kärleken är oändlig Förbereder mig själv på att leva ofullständig Utan dig gjorde jag…
Klicka här för att läsa hela »Ett evigt mörker
Madeleine L
Regniga dagar lever jag, då min ensamhet delas med den gråtande himlen. Tårarna som fördelas lika och sprider sig över staden och över alla lyckliga människor som också ska få känna på samma…
Klicka här för att läsa hela »En annan
Bruno
Mullrande och mörka färger, Piskande smärtor, Vem vore jag utan dina guider. Ett sanna jag, En annan dag, Men återigen vad vet jag.
Klicka här för att läsa hela »Sista kriget
Ida Molin
Vi står mitt i ett minfält som i en krigsfilm ingen av oss vet hur vi hamnade här. Ingen vågar gå ingen vågar säga något risken för att sprängas i bitar är för stor. Jag försöker kan aldrig…
Klicka här för att läsa hela »ETT BARNHEMSBARNS KROSSADE HJÄRTA
Bo Grapenskog
ETT BARNHEMSBARNS KROSSADE HJÄRTA Att kunna stå ut med alla kränkningar Inte vara värd dammet under skorna Är det någon som har prövat på att få stryk om du råkar spilla lite mjölk Äter du…
Klicka här för att läsa hela »Ett barns smärta.
Bo Grapenskog
Ett barns smärta. Svångremmen dansade i luften över en pojkes rygg. Pojken jämrade sig väldigt mycket. Han var mycket medtagen när det var över och pappan hade somnat på golvet. Tyvärr var det…
Klicka här för att läsa hela »Ljuset
Klas Stenborg
Jag letar efter ljuset, men jag hittar inget ljus. Jag lever i konstant mörker. Jag börjar bli hemmastadd.
Klicka här för att läsa hela »DETTA INSKRÄNKTA SVERIGE
Bo Grapenskog
DETTA INSKRÄNKTA SVERIGE När jag såg Fröken Frimans krig kom detta tillbaka till en,när detta lands förrädare tog oss från våra föräldrar och slog benen av oss. Man undrar varför man kunde…
Klicka här för att läsa hela »Ännu en dikt från psyk
MarikaOlkerud
I en orangeröd tegelbyggnad söder om stan, innanför ett fönster med galler, där sitter jag. I en sjukhussäng i landstingets kläder, här blir jag kvar ett tag framöver, tills jag mår bra och…
Klicka här för att läsa hela »Inlagd på psykiatrin
MarikaOlkerud
Jag sitter här i landstingets blåa mjukisbyxor, i en sjukhussäng i ett litet och omöblerat rum. I korridoren hörs folk som går fram och tillbaka och pratar högt. I rummet bredvid mitt viskar en…
Klicka här för att läsa hela »En moders sorg
MarikaOlkerud
Det sitter en flicka i en vacker minneslund någonstans i våran stad. Det är här som livet gränsar mellan himmel och hav. Hon omges av enar och en porlande damm, några ljus brinner rastlöst där…
Klicka här för att läsa hela »En 15 årings tankar
MarikaOlkerud
Vi vandrar längs gatorna i Stockholms stad, tittar på människorna som finns där idag. Två förfriskade gubbar står lutade mot systembolagets vägg, en med slitna skor och den andra har långt skägg.…
Klicka här för att läsa hela »Pekfingret
Aurora
Vad är du för en liten fjätt står på din lilla plätt. Nickar och håller med. Allt i en pajas lek. Föraktet sprids ju mer du ler och byter fot i dina stora skor tror du inte att vi ser att allt…
Klicka här för att läsa hela »JAG DÖR HELLRE
Diya
Jag lovar dig det hjärtkross jag gick genom år 2005. Jag lovar dig jag dör hellre än att gå genom det igen med en tjej i mitt liv. Därför jag avvaktar, analyserar, frågar låååååångt ifrån,…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen