Sorgliga dikter - Sida 31

Mörkret

Rolf Aman

Mörkret var hans enda vän Den ende som aldrig svek honom Den som lät honom leva med smärtan Lät hopplösheten växa i hans hjärta Mörkret var den kvinnan han somnade med Ångesten var den kvinnan…

Klicka här för att läsa hela »

I kväll

Nikolethe

Rysningar fyller bröstet mitt, såsom kvällen plägar, eljest gifva denna kväll ingen nåd ock. Varvid fyller jag bröstet mitt, med rök och ilska, ty Herren förbarmar sig icke över mig blott. Hvarthän…

Klicka här för att läsa hela »

Finns bara ett helvete det är på jorden

Bo Grapenskog

Finns bara ett helvete det är på jorden Om du kunde se min smärta om du kunde vara jag för en dag om du kunde andas denna smärta kunde du färstå smärtans helvete Finns bara ett helvete det är…

Klicka här för att läsa hela »

Blickar framåt

Jina

Verkligheten knackar på. På is jag står. Ingen livlina, ingen hjälp här. Mitt liv går i kras, det är vad det är. I huvudet hör jag en stor knall. Mitt hjärta känns tungt och börjar bli kall.…

Klicka här för att läsa hela »

DE OGENOMTRÄNGLIGA KVALEN

Bo Grapenskog

DE OGENOMTRÄNGLIGA KVALEN Som en öken törstar efter vatten törstar jag efter vägen Hur ska man kunna se himmelens skyar om det är en sägen Man behöver en guidning genom livet för att uppnå sitt…

Klicka här för att läsa hela »

Lejon och demoner

Lottie Ålhed

Sorg,sorg sorg Förbannade j...a ledsenöga I-lands problem eller? Melankoli Depression och så denna Bergmanska ångest Tämj lejon och demoner innan du slits i stycken Ta kontrollen nu Genast!

Klicka här för att läsa hela »

Gjort är gjort

Lottie Ålhed

Tomheten Existensen utan mening Eller Förbannelsen över det som inte gick Det du inte gav eller kunde ge Tårar över det du inte fick Ilska utan utlopp Oåterkallelig vrede Det meningslösa i att söka…

Klicka här för att läsa hela »

The big apple

Lottie Ålhed

Med stillat sinne Väderbiten Aningen defekt Jättesköldpaddan George är död Den sista av sin art Redwoodträdet kan bli två miljoner tvåhundra år Du är ingen dagslända Bara en del av the big…

Klicka här för att läsa hela »

Bilden av frihet

Lottie Ålhed

Fåglar som svävar fritt i det blå Söner och döttrar Flyg iväg och hämta kraften till era långa liv I den blå skyn,där era framtidsplaner finns Min framtid finns också där i det blå men på…

Klicka här för att läsa hela »

Klockan går

Lottie Ålhed

Slow down you move to fast Dödsångesten hämtas i postlådan tillsammans med tidningen varje morgon Åren rusar, men betänk alternativet Stagnation/död Hjärtat slår Klockan går

Klicka här för att läsa hela »

Det du inte gav

Lottie Ålhed

Existensen utan mening eller förbannelsen över det du inte gav eller kunde ge Tårar över det du inte fick Ilska utan utlopp Oåterkallelig vrede Det meningslösa i att söka återkalla någonting…

Klicka här för att läsa hela »

Nattläten

Lottie Ålhed

Skogen låter om natten Månens sång är tyst men ljus Stjärnorna swishar fram i rymden Glödande materia faller mot oss alla Håll tummarna att vi är oantastliga Nattläten upphör nu Endast radiobrus…

Klicka här för att läsa hela »

Becksvart

Lottie Ålhed

Strimmor av ljus sveper över kindens blekhet Det är mörkt nu Nästan becksvart

Klicka här för att läsa hela »

DU MÄNNISKA AV JORDENS MYLLA

Bo Grapenskog

DU MÄNNISKA AV JORDENS MYLLA Du människa av jordens mylla och naturens spröda bark Dina egenskaper är många ibland är de svaga men för det mesta stark Du föds du dör generationer efter generationer…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt ständiga krig

Julia Karlsson

Det är svart det är rött men långt ifrån helt dött Becksvart som en lång pinande natt Inne i kriget jag blir bemött med hånskratt Frustrationen av att springa men inte komma någonvart Blodet…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen