Sorgliga dikter - Sida 33

Den jag aldrig får

Max J

Vart är du? Jag letar, men ingen att finna, som en droppe i havet Jag flyter iväg i mitt paradis Du flyter med Men när verkligheten knackar Är du ett minne blott Förföljd av mörkret, en kameleont…

Klicka här för att läsa hela »

Är ditt hjärta gjort av is

Bo Grapenskog

Är ditt hjärta gjort av is Är ditt hjärta gjort av is ser du inte mina inre plågor För det är ju du bara du Jag känner bara ett hjärta av is Är ditt hjärta gjort av is ser du inte mina inre…

Klicka här för att läsa hela »

Jag går sönder

Bianca Engman

Du skadade mig, Du skändade min själ, Vad gjorde jag för fel? Var jag inte nog vacker? Var jag inte nog smart? Jag vet redan svaret, Det gör ont, Varför? Varför skadade du mig? Varför skändade…

Klicka här för att läsa hela »

Varför slåss vi?

Felixkaka

Varför slåss ni? Ser det ut som vi är bygga för att slåss? Ser vi läskiga ut? Ser det ut som om vi har klor? Ser det ut som vi har tänder för att bita ihjäl varandra? NEJ vi är människor, vi…

Klicka här för att läsa hela »

Kärleken till livet

Bo Grapenskog

Kärleken till livet gör att döden känns demonaktig Den äter upp en bokstavligen Grapen

Klicka här för att läsa hela »

Att segla med trasiga segel och inga livbåtar

Bo Grapenskog

Att segla med trasiga segel och inga livbåtar Detta är många människors vardag Vem räddar en som inte betyder nåt Denna hyckleri av politiska skäl Bo

Klicka här för att läsa hela »

En pudel

Livet

Det spökar en pudel i natten den vänder och ropar försent Pricken hos Petter och Lotta svart med rosett mellan ben löper amok på gator med skrämmande färd sig beger längs vägen blir pudeln synlig…

Klicka här för att läsa hela »

Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade

Yvonne Malmgren

En gång i tiden tyckte de lärda ett självständigt liv är alla värda Självständighet och oberoende starka ord från valda med förtroende Medbestämmande och inflytande som skulle vara lyftande…

Klicka här för att läsa hela »

Nyhetsvärde

Yvonne Malmgren

Nyhetsvärdet under veckan var stort när gubbarna trodde sig ha frikort Kändisar skapade stora rubriker publicitet så det skriker När farbröderna tappade spärrar blev det krympta herrar Hoppas de…

Klicka här för att läsa hela »

Pappa

Känslor Skrämmer Mig

Han har börjat höra sämre vilket gör att han både talar lägre och högre. Jag blir kallad dum i huvudet ofta så ofta att man tycker jag borde vant mig vid dethär läget. men det sårar ”det…

Klicka här för att läsa hela »

Det drar

Cecilia

Du är oftast sluten numera. När jag försöker närma mig, att öppna din dörr, så ryser jag. Jag möts av kyla å jag vill därifrån. Men jag är stark, trots min temperatur, jag stannar ändå.…

Klicka här för att läsa hela »

Sweet You

Katarina Björkqvist

I'm tired of lying about you I'm tired of hiding the truth about me I’m sick of thinking Just let me tell the truth once for all I need you in my life Like i never needed anyone Than you my sweet love…

Klicka här för att läsa hela »

Olycklig kärlek

Maja

Jag är kanske inte världens snyggaste, men jag lovar att i min famn är du alltid den tryggaste. Jag kan inte ge dig himmelens alla stjärnor, eller havets fridfulla blå färg, men jag lovar jag hade…

Klicka här för att läsa hela »

Ve dig

ökänd

Ve dig du vackra kvinna Ve dig du stilige man Ej för dig är din lycka ämnad utan för människans rovdrift blott ett byte.

Klicka här för att läsa hela »

Samhället & besvikelsen

Tim Lukic

Hör hemma i slummen Där orden har betydelse Säger vad en menar, menar vad en säger. Hör mig sade flickan Men då var där ingen trogen lyssnare, ty alla är döva, döva är alla Där patriarkatet…

Klicka här för att läsa hela »
0){ $pag = true; }else{ $pag = false; } }else{ $pag = true; } if($pag){ ?>

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Ann Larsson

Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.

Ann Larsson

På andra plats denna veckan: Petra Christiansen