Sorgliga dikter - Sida 35
Flykt - "Hyllning" till psykiatrin
J.ens
Fan, fan, fan, fan. Agera ut och låt det ta slut! Slut, slut, slut, slut ögonen. Det är inte så illa ändå, här finns tröst. I vita korridorer finns tröst. Här flyter substanserna rätt. Du är…
Klicka här för att läsa hela »Dikt av ett våldtäktsoffer
Felicia
Jag satt där igen, gråtandes på stolen det var inte mig det var fel på, det var kjolen hur kunde du göra så, du visste hur jag lidit hur jag genom stormen stridit ändå gjorde du som dom andra…
Klicka här för att läsa hela »Nattvaken
Åslund
Svart natt Ögat blött Vaket består Timme efter timme Tankarna går Friden kommer När dagen gryr Suck Många timmar kvar Blöta kinder Djupa andetag Blundar Tvivlet river Vill inte Väntar på ron…
Klicka här för att läsa hela »Misär
Alexander Eskilsson
Du lämnade mig, nu vet jag hur misär känns. Låt oss försöka.
Klicka här för att läsa hela »Mänsklig plånbok
Rasmus Ström
Du gjorde mig till en plånbok Gjort av männskligt skinn Tog allting ifrån mig Sen så lämnade du kvittot kvar La mig i en byrå och stängde lådan och öppnade ej den på flera år Tills du behövde…
Klicka här för att läsa hela »Och
Patrik Jutterström
Och plötsligt var det något som saknades, och det hon inte visste hur det hade kommit till var borta, och hon visste inte var hon gjort fel. Och hon lindade om smärtan, och hon träffade andra, och…
Klicka här för att läsa hela »Jag lovar dig
Ali Reza Heidary
Jag lovar dig Du själv vill att gå och bli historia men ditt hjärta förbarmar. Du låtsas att du älskar mig den här rollen spelar du varje dag Vara inte rädd vanligen man få oro när man går…
Klicka här för att läsa hela »Ett minne
Skyle
Utan begrepp om tid och rum Så fanns det där en liten stund Ett minne så vackert och vagt Med tiden så gjordes de svagt Men utan minsta tvivel verkligt Och ändå så väldigt märkligt Min bästa…
Klicka här för att läsa hela »Har du inte alltid
Skyle
Har du inte sett mig krympa. Har du inte varje dag passerat mitt bo och har du inte i ditt sökande efter fulländning övergivit mig. Har du inte alltid vetat. Har du inte varje tidpunkt tillåtit en…
Klicka här för att läsa hela »The living Undead
Axel
I am the living undead Walking the earth without feelings to shed. My mind is broken, shattered to bits But nobody sees that from where they sit. I want to lash out, explain how i feel Instead im here,…
Klicka här för att läsa hela »Bortglömd?
Novva
Inget ljud, Snart inget ljus, Jag är helt ensam, Nu kan ingen nå mig, Helt borta, Va tyst det blev utan mig Men ändå, nu kan du känna att allt blev mycket lättare, När jag försvann, Blev du lyckligare,…
Klicka här för att läsa hela »Ensam
Kefir
Natten, min gamla vän Ensam igen med minademoner Mörkret har lagt sig över mig Hoppet har lämnat mig länge sen Nu plågas jag av dig Jag plågas av våra minnen Tyst du är ödet, Över brott du…
Klicka här för att läsa hela »Tårar
Novva
Inga tårar kom, trodde dom va slut efter alla tårar som runnit på min kind i timmar. Men jag hade fel dom kom tillslut Dom kom i floder Och dom slutade inte Det kom bara mer o mer Och sen drunknade…
Klicka här för att läsa hela »Hur visste han?? :´(
Litto
Bli inte förundrad varför jag har blivit så rädd för livet. :)
Klicka här för att läsa hela »End of the world
Skolarbete
You run, like never before Your chest hurts and makes it hard to breathe, but you keep on running With your throat full of poison that falls from the dark sky You notice the corpses and tissues, scattered…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen