Sorgliga dikter - Sida 36
Självmordstankar,anfall,anfall och åter anfall
Bo Grapenskog
Självmordstankar,anfall,anfall och åter anfall Att bli släpad tvingad,bryskt ut Från hemmet Fem år gammal Barnhemmet,kränkningar Ett led av ungar Vi blev tittade på Som boskap Inte lydig,då blev…
Klicka här för att läsa hela »Psykiska sjukdomar
Oitto
Psykiska sjukdomar är något som finns hos många människor Jag är en av dom
Klicka här för att läsa hela »Drömmer
Daniela I
Drömmer bortom klädde mig i en skrud för att stöta alla åt sidan kändes som min brand höll på att släckas som det där sista vattnet hade öst på drömmer bortom en annan dag då mina känslor…
Klicka här för att läsa hela »Blått
Daniela I
Blått blått jag lovade såg inget stilla dansade framför lila och jag hade redan hoppat orange du satte mitt hjärta i brand vitt som en ängels mjuka hand svart och kärleken bara försvann.
Klicka här för att läsa hela »I mina tysta år
2-7
Jag var 16 år och tränade boxning Plötsligt säger horbarnet att den franska bulldogen har satt på din tjej innan hon blev din! Men är det för att hela grottfolk gangbangade din första? Eller vad…
Klicka här för att läsa hela »Kan du förstå...
Livet
Det kan inte jag förstå vem kan förstå det som egentligen inte finns då det vi ser inte är allt i ett sammanhang utan fragment av en härskare som kommer ridande på en björn fragment av en diktator…
Klicka här för att läsa hela »Varför?
Ingrid Sandström
Du tar väl inget idag nu, sa jag innan jag gick! ”Nej skulle aldrig falla mig in.” Kom hem – du var ute - satte mig att vänta... Du hade ramlat på vägen från affären! Jeans och jacka smutsig,…
Klicka här för att läsa hela »Godnatt
Juniior Evelina Pedersen
Godnatt nu och för alltid. Fast det ändå inte är ett slut. Godnatt nu och för alltid. Fastän jag lär vakna helt förstörd. Godnatt nu och för alltid Fast det ändå blir dag Det blir ändå solljus…
Klicka här för att läsa hela »I vaket tillstånd
Juniior Evelina Pedersen
I vaket tillstånd är jag död I vaket tillstånd känner jag mig störd. Kan man inte bara drömma och glömma? Komma till världen där man bara kan strömma'. Som vattnet på havet Och ljuset i taket.…
Klicka här för att läsa hela »Among each of us
Anonym M-lettan F :)
It`s out there among each of us One by one Looking for peace and warmth finds it`s arms and warms til the heart that whants what it wants A cold praise with a crown of thorns has blood splits on the sharp…
Klicka här för att läsa hela »När hemland rivs i bitar
Anonym M-lettan F :)
När hemland rivs i bitar , flyg du vita duva, flyg. Vrånghet och modlöshet är det som skapar våra ändlösa tankar Nära döden ty i den sömnen månde uppenbarelser komma.
Klicka här för att läsa hela »Du min flickvän,,,?
Anonym M-lettan F :)
Du min flickvän såg du hur månen rann upp oss tills jag blev brud så hasteligt ack jag från dig den döda försvann. Din närvaro framhäves aldrig om din frånvaro inte påverkar dem. Då du icke…
Klicka här för att läsa hela »Cooled heart
Anonym M-lettan F :)
You had right When time tell you that you are in love you can not obtain it to something uncler I never tried that because I am taught I was just in love it was everything I was at that time And I did…
Klicka här för att läsa hela »Vi slutar att känna
Anonym M-lettan F :)
Ibland är det inte tillräckligt att tända ett ljus Var och en av oss har våra snedsprång Och jag faller jämnt när jag tänker på dig Det som var och vad jag tillät Dina gester, blickar, tonläge…
Klicka här för att läsa hela »Smärtans dolk
Cia Kerr
Jag omfamnas av mörker som vägrar ge vika Som ett tungt täcke över mig det kväver Allt utom mörkrets melankoli tycks mig svika Det kring mig smärta väver Smärtan har grävt djupa sår Som aldrig…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen