Sorgliga dikter - Sida 34
Samhället & besvikelsen
Tim Lukic
Hör hemma i slummen Där orden har betydelse Säger vad en menar, menar vad en säger. Hör mig sade flickan Men då var där ingen trogen lyssnare, ty alla är döva, döva är alla Där patriarkatet…
Klicka här för att läsa hela »Pojkarna som ansåg sig ha rätten till kvinnans kropp
Juniior Evelina Pedersen
När jag var 16 blev jag våldtagen. En man ansåg sig ha rätten att ta på min kropp, När jag inte kunde säga nej. Han ansåg sig kunna använda min kropp, Endast för att han fyllt mig med hopp,…
Klicka här för att läsa hela »Fading
Hannah
Left alone in my own head I want out Escape my thoughts Run from all your comands I don't care anymore I fucked myself up believeing I was someone I'm not Left alone with people all with empty souls Can't…
Klicka här för att läsa hela »The Flower
Hannah
My flowers are rottening no water can be poored from my soul for you do no longer fill it up You have abandoned your flower locked it away hid it from the world you've moved on for who will ever love…
Klicka här för att läsa hela »Solen fäller inga tårar, vad vi vet.
Sigurdardottir, B
Solens strålar lyser, de gör dagar varmare, månader ljusare och år gladare. Men många märker inte att solen inte alltid lyser. På nätterna när alla sover, är inte himlen ljus . Den är inte…
Klicka här för att läsa hela »NU SJUNGER ÄNGLARNA DIN SVANESÅNG
Bo Grapenskog
NU SJUNGER ÄNGLARNA DIN SVANESÅNG Man fick inget sagt för det gick så fort Varför sa man inget innan och fick det gjort Detta kom mig att tänka på när jag lade ned mitt blomsterfång Nu sjunger…
Klicka här för att läsa hela »Livet utan
Benja
Det känns som jag har ett stort öppet sår applicerat på min kropp, som forsar blodet ur mig. Jag blir kall och tom. Försvinner till en annan dimension. Det är som om jag vore paralyserad, och låter…
Klicka här för att läsa hela »VARFÖR FÅR JAG INTE NÅGONS HJÄRTA
Bo Grapenskog
VARFÖR FÅR JAG INTE NÅGONS HJÄRTA Ska jag alltid gå omkring som skuggorna på marken Vem vill inte stå där som en blomma i orkidéparken Varthän man strävar finns alltig skuggorna kvar Blir det…
Klicka här för att läsa hela »Inte nån gång, inte någonsin, aldrig, aldrig, aldrig.
Okänd
Din motbjudande avskyvärda skepnad plågar mig när jag som minst vill. Dina storväxta, obehagliga händer kladdar otvivelaktigt på min kropp. Alltid, när jag som minst vill. Du lyckas aldrig finna…
Klicka här för att läsa hela »Allting bara faller sönder
Marianne Bergström
Allting bara faller sönder Går isär och brister Var kan jag vila mitt huvud, mina tankar, min kropp Relationer upphör i mitt liv Närhet lämnar plats för tomhet Jag är ledsen, men kan inte gråta…
Klicka här för att läsa hela »Ensamheten
Ida Norman
Jag ser på dig där du står och du verkar tänka på allt som gick dig förlorat och hur du såg världen brinna i den ensammaste timman av ditt liv ingen såg dig men du såg alla du såg de svaga…
Klicka här för att läsa hela »Kommunicering istid...
Livet
Vårens blommor för dagen med huvuden böjda av frost kommunicerar sedan länge med moder Jord där de står i jord istid är åter att vänta säger de...
Klicka här för att läsa hela »Mitt liv suger!
Pepe Pepperoni
Mitt liv suger, för mig ingenting duger. CS jag spela varje dag, jag kommer aldrig ha samlag. Jag är sliver fyra, jag är dålig som en myra. Deprimerad är jag mycket, FAAAN jag glömde min nyckel.…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen